הלם במערכת הפוליטית

"שחר של יום חדש"; התגובות לפרישת סילמן

באופוזיציה מחבקים את ח"כ עידית סילמן שבחרה לפרוש מקואליציית בנט-לפיד ובכך לאיבוד הרוב של הממשלה: "תחילת הסוף של ממשלת השמאל הלא ציונית של בנט והתנועה האיסלמית" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ עידית סילמן (צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)

במפלגות האופוזיציה מחבקים את יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, שהודיעה הבוקר (רביעי) על החלטתה לפרוש מקואליציית בנט לפיד ובכך לאיבוד הרוב של הממשלה.

מרכז האופוקיציה, ח"כ יריב לוין, אמר: "אני מברך מכל הלב ובהערכה עמוקה את ח"כ עידית סילמן, שעשתה הבוקר את המעשה הנכון, את המעשה הציוני והודיעה על הפסקת חברותה בקואליציית השמאל.

"ח"כ סילמן, בצעד שעשתה, מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה".

לוין הוסיף: "אני קורא לכל מי שנבחר בקולות בוחרי הימין ללכת בדרך שסללה ח"כ סילמן ולעשות כמוה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, אמר׳: "שחר של יום חדש במדינת ישראל. הסוף לממשלה הלא ציונית של בנט והתנועה האיסלמית והרגע שבו אפשר וצריך להחליף אותה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית".

סמוטריץ' הוסיף: "אני מבקש לברך את ח"כ עידית סילמן על הצעד האמיץ והצודק שעשתה הבוקר ובו הציבה קו אדום בפני הפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ובערכי הציונות הבסיסיים.

"המחנה הלאומי יקבל את עידית בזרועות פתוחות ובמקום של כבוד השמור למי שהצילו את עם ישראל ומדינת ישראל באחד מרגעי המשבר שלהם.

"חודש ניסן הוא חודש הגאולה, חודש של חירות ותקווה, הבוקר עידית השיבה את התקווה לאזרחי ישראל. אני קורא לחברים בקואליציה שנבחרו בקולות הימין, חזרו הביתה. יחד נבנה ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתעשה המון טוב למדינת ישראל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "אני מברך את ח״כ עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. 'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל"'.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "עידית סילמן קנתה את עולמה בשעה אחת. מגיע לה שאפו על האומץ. הצעד שלה מחזיר את החיוך לעם ישראל ומקווה שבקרוב נחזיר השלטון לעם ונשלח את ממשלת השמאל הקיצונית שבזמן כל כך קצר גרמה לנזקים כה אדירים הביתה- כל הכבוד עידית! עם ישראל חי!!!!"

ח"כ שלמה קרעי אמר: "מברך את ח"כ סילמן על האומץ ועל הגאווה היהודית... והיא זקוקה להרבה אומץ מול הטינופת שתישפך עליה משמאל בקרוב. באיחור קל, אבל הבינה ש"לעת כזאת הגעת למלכות"".

ח"כ קטי שטרית הוסיפה: "מברכת את חברתי חה״כ עידית סילמן על הצעד החשוב והמבורך שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר