הנתונים המלאים

רוב בעלי הדעה במגזר החרדי: לא רוצים בחירות

ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית או בחירות, להתעקש על ביבי בכל מחיר או להפעיל לחץ על מועמד ימני אחר. סקר 'נתוני אמת' עבור 'כיכר' עם הנתונים: זו דעתם של בעלי הדעה במגזר החרדי (פוליטי)

מעטפת בחירות (צילום: פלאש 90)

בסקר מיוחד שערך מכון 'נתוני אמת' עבור 'כיכר השבת' השיבו 49% מהמשתתפים כי הם מעדיפים הקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית על פני הליכה לבחירות. 41% מהמשיבים העדיפו בחירות ו-10% השיבו כי אינם יודעים.

עוד עולה מהנתונים - 45% מהמשיבים סבורים כי צריך ללחוץ על נתניהו לאפשר הקמת ממשלה בראשות מועמד מוסכם, 35% מתנגדים לכך ואילו 21% ניטרליים.

במענה לשאלה מיהו המועמד החלופי הרצוי להרכבת הממשלה אם נתניהו מסיבה כל שהיא לא יוכל להקים ממשלה, 70% מכלל המשיבים ציינו כי הם מעדיפים בכיר אחר מהליכוד, בעוד 10% השיבו בני גנץ, היתר תמכו במועמדים שונים.

במענה לשאלה האם החרדים יכולים לשבת בממשלה תחת בני גנץ 46% סבורים שלא, בעוד 37% השיבו שכן. היתר, ניטרליים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 93% סבורים כי נתניהו המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, 4% סבורים שגנץ, 2% בנט, אחוז אחד הוענק ליאיר לפיד.

פרישת סילמן תוביל לפירוק הממשלה?

כ-75% מהמשיבים צופים כי פרישתה של עידית סילמן תוביל לפירוק הממשלה, 11% סבורים שלא. היתר, ניטרליים.

במענה לשאלה "מדוע לדעתך עידית סילמן פרשה מהקואליציה"? המשיבים תמכו במספר אופציות כך ש 57% השיבו - בגלל הפגיעה בסטטוס קוו, החמץ היה ה"קש ששבר את גב הגמל". 26% טענו שהסיבה היא רצונה של סילמן להשתלב בליכוד, 7% טענו - בגלל האיומים שקיבלה במהלך השנה האחרונה, 6% בגלל החמץ בביה"ח ו-4% בגלל ההתדרדרות הביטחונית.

לשאלה "האם אתה שמח או עצוב על תחילת נפילתה של הממשלה"? 93% מהמשיבים השיבו כי הם שמחים, רק 3% השיבו שהם עצובים על כך.

במענה לשאלה "האם אתם מסכימים לסלוח לאביגדור ליברמן, העיקר כדי להקים ממשלה"? השיבו 79% מהמשיבים שלא. 13% ענו שכן ואילו 8% אמרו שאינם יודעים.

בשאלה האם הח"כים החרדים לחמו כראוי בקואליציה - 55% מהמשיבים העניקו להם ציון גבוה, 27% ציון נמוך, 19% היו ניטרליים.

בשאלה העקרונית על הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, עמדת המשיבים הייתה חד משמעית: 80% תמכו בטענה שהמדינה היא יהודית ועל כן אסור להכניס חמץ, 17% סברו שצריך לאזן ולמצוא פשרה שגם תשקף את זהות המדינה היהודית וגם לא תפגע באלו ששומרים, ואילו 3% השיבו שאין לכפות את החוק.

בסקר שהופץ באתר "כיכר השבת" השתתפו 1704 משיבים, תוצאותיו נותחו על ידי חוקרי מכון 'נתוני אמת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר