משבר מדיני

המתיחות עם רוסיה; השרים התבקשו לשתוק

בשל המתיחות הדיפלומטית מול רוסיה לאחר הפיכת היטלר ליהודי, התבקשו שרי הממשלה להימנע מהתבטאויות בנושא, שרק מחריפות את המתיחות בין שתי המדינות (חדשות, מדיני)

שרי החוץ לברוב ולפיד (צילום: Kobi Gideon/Arie Leib Abrams/ FLASH90)

בשל המתיחות הדיפלומטית העזה מול רוסיה, התבקשו שרי הממשלה להימנע מהתבטאויות בנושא שרק מחריפות את המצב בין שתי המדינות, כך דווח ב'כאן' רשת ב'.

השרים התבקשו לומר כי במקרה והם נאלצים להתייחס לנושא ישראל קוראת להפסיק לאלתר התבטאויות העושות שימוש בשואה שלא לצורך, ולהסתפק באמירה כי הדברים חמורים, וכי מטרת האמירות והשקרים המופצים מסייעת לאלה שרוצים להאשים את היהודים בפשעים הנוראים בהיסטוריה ולשחרר את צוררי ישראל מאחריות.

על פי הדיווח, בישראל רואים בחומרה את הודעת משרד החוץ הרוסי אמש שהגיעה בתגובה לדברי יאיר לפיד נגד התבטאותו של שר החוץ לברוב: "שמנו לב להצהרות האנטי-היסטוריות של שר החוץ הישראלי לפיד, המסבירות במידה רבה את הסיבות של ממשלת ישראל הנוכחית לתמוך במשטר הניאו-נאצי בקייב", נכתב בחשבון הטוויטר של השגרירות. הרוסים אף צירפו לציוץ מסמך בו לדבריהם יש דוגמאות ליהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים.

כזכור, אמר שר החוץ לפיד כי ההצהרות הרוסיות מכעיסות וכי על רוסיה להתנצל בפני היהודים וזכר הנספים. עוד אמר לפיד כי הפלישה הרוסית לאוקראינה לא מוצדקת.

כזכור, השגריר הרוסי הוזמן לשיחת הבהרה בעקבות אמירתו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי גם להיטלר היה דם יהודי מה שמסביר לדעת הרוסים את העובדה שגם זלנסקי היהודי או למעשה ניאו נאצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר