ירושלים מתקרבת לקייב

זלנסקי ובנט שוחחו: "דברי שר החוץ הרוסי - שערורייתיים"

נשיא אוקראינה בירך את ראש הממשלה לרגל יום העצמאות ה-74, וניצל את ההזדמנות בניסיון לקנות נקודות זכות בירושלים, כשתקף את לברוב, אחרי שדבריו גרמו למשבר ביחסי ישראל-רוסיה (חדשות)

ראש הממשלה בנט ונשיא אוקראינה זלנסקי (צילום: יואב ארי דודקביץ'; שאטרסטוק)

הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני כחודשיים וחצי, וישראל עדיין יושבת על הגדר, בלי להודיע במי היא תומכת בצורה ברורה. על אף זאת, ייתכן שבשבוע האחרון, בירושלים מתקרבים לצידה של קייב, למרות האינטרסים מול מוסקבה. התבטאות שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, לפיו למנהיג גרמניה הנאצית, אדולף היטלר ימ"ש, היו שורשים יהודיים, הובילה לתגובה חריפה מצד ישראל.

לברוב אמר את דבריו כחלק מהאשמת נשיא אוקראינה, וולדומיר זלנסקי, לפיו במדינתו ישנם "גורמים נאצים" על אף היותו יהודי: "האנטישמיים הכי גדולים הם יהודים, אפילו היטלר היה ממוצא יהודי", אמר בערוץ תקשורת איטלקי. דבריו הובילו לגינויים מקיר לקיר ע"י בכירי המדינאים בישראל, בראשם ראש הממשלה נפתלי בנט, שעד כה השתדל שלא להתבטא נגד מוסקבה ובכיריה בעימות עם קייב.

בעקבות הדברים הללו, אמש (רביעי) שוחחו נשיא אוקראינה זלנסקי וראש ממשלת ישראל בנט, אחרי זמן רב בו בנט החליט להוריד פרופיל ולוותר על תפקיד "המתווך", בין היתר בשל המשבר הפוליטי הפנימי אליו נקלע עם פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה.

בהודעה שפרסם זלנסקי נאמר כי נשיא אוקראינה בירך את ראש ממשלת ישראל לרגל יום העצמאות ה-74, שנחגג היום, וכן הודיע לו על התמודדות צבאו עם התוקפנות הרוסית ועל המצב הקריטי במריופול, העיר שנצורה ע"י הרוסים עם אלפי אוקראינים הכלואים בה בעל כורחם.

במהלך שיחתם, תקף זלנסקי את שר החוץ של רוסיה על דבריו האנטישמיים וכינה אותם "שערורייתיים ובלתי מתקבלים על הדעת". אחרי שיחתם התראיין נשיא אוקראינה לרשת FOX האמריקנית ואמר כי "הרוסים עוקבים אחר הרעיון של גבלס" (שר התעמולה של המפלגה הנאצית; ר"כ וצ"ב).

זלנסקי בדבריו, הלילה (דוברות נשיא אוקראינה)

כזכור, לאחר דברי לברוב, שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אני מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה. ממשלת רוסיה צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים. הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם".

בתגובה על דברי ראש הממשלה החליפי, תקפה רוסיה את ישראל והאשימה אותה בתמיכה בניאו-נאצים באוקראינה. "לפיד מתעלם מהמגפה של הריסת אנדרטאות לזכר חסידי אומות העולם האמיתיים - חיילי הצבא האדום שעצרו את השואה והצילו את העם היהודי. כמה פעמים משרד החוץ הישראלי זימן את שגרירי פולין, בולגריה והמדינות הבלטיות כדי להביע בפניהם מחאה?".

בהודעת משרד החוץ במוסקבה נכתב כי "במהלך השואה היו יהודים שנכפה עליהם להשתתף בפשעי הנאצים, אבל זלנסקי מעלה בעצמו ספקות לגבי שורשיו ומשתף פעולה עם הנאצים בצורה מודעת ובהתנדבות. הוא מסתתר מאחורי מוצאו אבל מקיף עצמו בניאו נאצים שהם צאצאיהם של אלה שרצחו את בני עמו. המוצא היהודי של זלנסקי אינו ערובה להגנה מפני ניאו-נאציזם במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר