"יחסינו טובים"

פרסום ראשון: לפיד מינה 'פרויקטור' לשימור יחסיו עם גפני

יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד, משקיע מאמצים כדי לשמר את יחסיו עם יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני, ולשם כך מינה את אחד משרי המפלגה ל'פרויקטור' בנושא; כל הפרטים בפרסום ראשון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני ולפיד, בחגיגת יום הולדת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרסום ראשון: יו"ר 'יש עתיד', השר יאיר לפיד, משקיע מאמצים רבים כדי לשמר את יחסיו עם יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, כך נודע ל'כיכר השבת'.

גורם בכיר ב'יש עתיד' סיפר ל'כיכר השבת' כי לפיד מינה 'פרויקטור' שתפקידו לשמר את היחסים עם גפני. ה'פרויקטור', כך לפי המקור ב'יש עתיד', הוא אחד משרי המפלגה.

ל'כיכר השבת' נודע כי אחד הבכירים המנהלים את המגעים בין יאיר לפיד למשה גפני הוא השר מאיר כהן. רק לאחרונה השניים נועדו לפגישה ארוכה שנערכה הרחק מאור הזרקורים, בבית דגל התורה בבני ברק.

יצוין כי גם ב'יש עתיד' מבינים שגפני לא שוקל אפשרות של שיתוף פעולה עם הממשלה, בטח שלא הצטרפות אליה, אך בסביבת לפיד מבקשים לשמר את היחסים בין השניים למצב בו בכנסת הבאה נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, אז ינסו ב'יש עתיד' ליצור חיבור עם הסיעות החרדיות, גם בשיתוף פעולה ותמיכה מבחוץ.

לפיד בחגיגות יום הולדת לגפני (צילום: כיכר השבת)

כזכור, במהלך חגיגת יום הולדת 70 לחבר-הכנסת משה גפני, הגיע יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד, להשתתף בחגיגה ולאחל מזל טוב.

השר יאיר לפיד, שכולם הופתעו לראות אותו בחדר הסיעה של המפלגה החרדית, אמר לנוכחים: "אני נוהג לאיים על הרב גפני שאם הוא יעצבן אותי, אני אעלה לדוכן הכנסת ואחשוף כמה יחסינו טובים".

"אני לא אעשה לך את זה חס וחלילה", פנה לפיד לגפני והוסיף: "יש דבר אחד ששנינו מאמינים שגם אי-הסכמות צריך לדעת לנהל וויכוח אידאולוגי לא חייב להפוך לדבר אישי".

"אתה נשמה טובה", הוסיף לפיד ואמר לגפני: "גם כשאני לא מסכים איתך, אני מקשיב לך כי דעתך חשובה. אני מאחל לך בריאות כי דאגנו לך באמת ואני מאחל לך ולי שעוד נזכה לריב עוד הרבה הרבה שנים".

לאחר שלפיד שהגיע יחד עם בכירי המפלגה, אלעזר שטרן, מיקי לוי ועוד, נכנסו לחדר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושרת התחבורה מרב מיכאלי, שברכו בחום את גפני.

ל'כיכר השבת' נודע, כי יו"ר ש"ס, חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי, רתח מזעם. דרעי, מתוסכל מהעובדה שכל חברי הקואליציה, כולל לפיד, הוזמנו והגיעו ליום ההולדת של גפני ובחר שלא להשתתף יחד עם ח"כי ש"ס.

השר מאיר כהן: "אני גאה בחברה החרדית"

כזכור, בריאיון באולפן 'כיכר השבת', לפני כחודשיים, התבטא השר מאיר כהן: "אני גאה בחברה החרדית. הם השותפים שלי, וצר לי שהם הטילו עלינו חרם במשך הרבה שנים ואני קורא להם להיות חלק מהממשלה הזאת".

יש סיכוי כזה?

"בוודאי. הפוליטיקה הישראלית היא פוליטיקה של תהפוכות והיהדות החרדית היתה במשך שנים שותפה לממשלות מרכז ושמאל, ואנחנו מחויבים לשמור ולכבד אחד את השני, ואפילו לתת כתף בשעות משבר".

אתה רואה את יאיר לפיד קורא לחרדים להצטרף לממשלה בזמן שליברמן מטיל וטו?

"אני יודע מה אנחנו חשים. אין לנו שום כוונה להטיל חרם על החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר