"מגבים את הלוחמים"

בנט מגיב לאבו מאזן: "מטיח האשמות ללא בסיס"

ראש הממשלה נפתלי בנט מגיב לאבו מאזן שהאשים את ישראל במות העיתונאית בג'נין ואומר כי "יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים הם שהביאו למותה המצער" (אקטואליה)

נפתלי בנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שעות לאחר מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, כתבת אל-ג'זירה הוותיקה במהלך חילופי האש בג'נין, ראש הממשלה נפתלי בנט מפרסם הודעה בה הוא תוקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ש"מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק".

לדברי בנט, "על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים 'פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה'. אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית".

ראש הממשלה ציין עוד בהודעתו כי "ישראל קראה לפלסטינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. עד כה, הפלסטינים מסרבים".

"כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל", אמר בנט והבהיר: "אנו מגבים את לוחמינו".

מוקדם יותר היום האשים אבו מאזן את ישראל במותה של העיתונאית ואמר כי ישראל "אחראית מלאה" למותה.

השר גדעון סער על מות העיתונאית (צילום: ערוץ כנסת)

שר המשפטים גדעון סער אמר כי "לא אוכל להימנע מלהתייחס לאירוע בנסיבות אלה, מותו של כל אדם הוא טרגי. העובדות הן שהייתה פעילות של שכוחות הביטחון למעצר חשודים במחנה הטרור ג'נין ובמוקדים נוספים בגזרה הזאת. אני מזכרי שמג'נין יצאו בעת האחרונה מספר מרצחים שקטלו אזרחי ישראל, הפעילות היא חיונית. באירוע הספציפי היה ירי מסיבי והשלכת מטענים - ברוך השם לא היו נפגעים לכוחותינו.

"הפלסטינים כדרכם ממהרים עם עלילת דם נגד צה"ל, בדיוק 20 שנים מעלילת הדם הקודמת בעקבות פעילות צה"ל במבצע חומת מגן במחנה הפליטים ג'נין, אירוע שאני מכיר היטב. אבל על פי מערכת הביטחון שלנו יש אינדיקציות שהעיתונאית נפגעה מירי חמושים פלסטינים ולא צה"ל. הייתה קריאה ישראלית לחקירה פתולוגית משותפת, אך לצערי עד כה הפלסטינים מסרבים - אולי כדי להסתיר את האמת."

"הפלסטינים סירבו להצעת ישראל לחקירה משותפת, צריך לתהות מדוע. אני חושב שהם סירבו כי אין להם עניין בחשיפת האמת".

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) התפרץ לדבריו ואמר כי "יש עדויות מהשטח, היו 7 עיתונאים עם אפודים וכתובית עיתונאים- החיילים ראו אותם וירו בהם. במקום שתגיד שמגנים ומתנצלים על ההרג, אתה קורא לכך עלילת דם. זה לא הרג אלא רצח והוצאה להורג של עיתונאית. רצח של עיתונאית בכירה שאני מכיר אישית".

השר סער הגיב ואמר כי "האירוע טראגי והבעת הצער ברורה. ייקח זמן לא רב שהעובדות יתבררו והייתי מציע לח"כ סעדי לטעון בפחות להט. צריך לתהות מדוע הפלסטינים סירבו לחקירה משותפת".

כפי שדווח מוקדם יותר, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב נכנסו לפנות בוקר למחנה הפליטים ג'נין, הנחשב למעוז ארגוני הטרור, וזאת לאחר שלא נכנסו למקום במשך כשלושה שבועות. כניסתם למקום, לצורך מעצר מבוקשים, לוותה בחילופי אש כבדים עם מחבלים חמושים.

במהלך חילופי האש, נהרגה עיתונאית של רשת אל-ג'זירה, שירן אבו עאקלה, המסקרת במשך יותר מ-20 שנה את התחום. העיתונאית הוותיקה נפגעה בראשה ופונתה לבית החולים שם נקבע מותה. עדיין לא ידוע מאיזה ירי נפגעה, מאחר ושהתה בקרבת המחבלים היורים ייתכן ונפגעה מהירי של הפלסטינים.

ברשת אל-ג'זירה ואבו מאזן מיהרו להאשים את ישראל בפגיעה בה, בצה"ל הודיעו כי הם חוקרים את זה לעומק, אך הצעת ישראל לקיום חקירה פתולוגית משותפת - נדחתה על-ידי הפלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר