עונש? | צפו

במהלך בזק: ח"כ עידית סילמן הודחה מחברות בוועדת הכנסת

יו"ר הקואליציה הפורשת ח"כ עידית סילמן, הוחלפה במהלך הלילה בח"כ שירלי פינטו, זאת כחלק מצעדי רה"מ בנט להפרידה מימינה אחרי שעברה לאופוזיציה | צפו בהדחה (TV)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סילמן, אתמול ליד לשכת בנט בכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 וידיאו: ערוץ כנסת)

בנט ממשיך בשינוי הכיוון, ונוקט בצעדים פוליטיים חותכים בניסיון לייצב את הקואליציה: אמש (שני), לקראת סגירת היום במליאת הכנסת, בשעה הקרובה ל-02:00, הודיע יו"ר הקואליציה בפועל, ח"כ בועז טופורובסקי, על שתי החלטות שקיבלה ימינה: 1. הדחת ח"כ עידית סילמן מחברות בוועדת הכנסת והחלפתה בח"כ שירלי פינטו. 2. הכנסת ח"כ שירלי פינטו לחברות בוועדת הבריאות, בה סילמן עדיין היו"ר.

שני המהלכים מגיעים לאחר שסילמן, שפרשה מן הקואליציה במהלך חופשת הפסח, סירבה להתחייב בישיבת סיעת ימינה כי תתמוך במינוי מחודש של מתן כהנא לשר לשירותי דת.

בנט, כחלק משינוי התפיסה שלו, לא מוכן להגיע למחוזות פוליטיים בעייתיים מבחינתו, כגון תקיעת חוקים או עריקה נוספת, ולכן החליט להדיח את סילמן מוועדת הכנסת.

ההדחה שנעשתה הלילה

ב'וואלה!' דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט, שהוביל את המהלך, לא עדכן מראש את חבר מפלגתו, ח"כ ניר אורבך, המכהן כיו"ר ועדת הכנסת, על ביצוע החילופים - ולמעשה הנחית עליו את ההחלטה. המהלך זוכה לביקורת מתוך המפלגה, שחבריה טוענים כי בנט שוב לא משתף אותם במהלכים שהוא מוביל.

מינוי פינטו לוועדת הבריאות מהווה הרתעה נוספת לסילמן, לפיה אם סילמן לא תקדם את חוקי הקואליציה - פינטו תמונה במקומה לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר