פעילי חמאס מירושלים

שב"כ עצר חוליית מחבלים שתכננה להתנקש בח"כ בן גביר

כוחות ביטחון עצרו חוליית מחבלים מארגון הטרור חמאס שתכננה להתנקש בחייו של ח"כ איתמר בן גביר • החשודים - תושבי מזרח ירושלים • תוגברה משמעותית האבטחה על ח"כ בן גביר (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מאובטח. ח"כ איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הותר לפרסום כי בחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרת ישראל נחשפה התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים וזאת באמצעות מספר חוליות נפרדות.

החשודים תכננו לבצע פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות. במרכז הכוונות של המחבלים הייתה כוונה לרצוח את יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר.

אחת מן החוליות אף רכשה רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו, לעבר הרכבת הקלה בירושלים.

על פי העולה בחקירה בשב"כ והמשטרה, חוליות אלו פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמא"ס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים.

לפיה מודעת שב"כ, רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו- ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

כאמור, מחוז ירושלים במשטרה ושב"כ עצרו 5 חשודים, פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים ובמהלך החקירה אף נתפסו הרחפן שהיה מיועד לביצוע פיגוע המטען ברכבת הקלה, מצלמה שיועדה לצילום החטופים, כספים וכן ציוד ארגוני של חמאס. היום מוגשים נגד המעורבים כתבי אישום חמורים ע"י הפרקליטות.

היום כאמור פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מנצור צפדי, מחמד סלאיימה וחמזה אבו נאב, תושבי ירושלים כבני 20-19, בגין קשירת קשר לביצוע מעשי טרור נגד יהודים וכוחות הביטחון, בין היתר, נגד חבר הכנסת איתמר בן גביר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוית קודינסקי, לפני מספר חודשים החליטו מנצור צפדי וחברו, המוכר כפעיל של ארגון הטרור חמאס, על הקמתן של שתי חוליות צבאיות בראשותם אשר יבצעו פיגועים בישראלים.

השניים תכננו כי מטרות החוליה שבראשותו של מנצור צפדי יהיו, בין היתר, חטיפת חיילים ישראלים לצורך ביצוע עסקאות חילופי אסירים, פיגועי ירי נגד כוחות הביטחון ואזרחים וחיסולו של חבר הכנסת איתמר בן גביר. בהמשך לכך פנה צפדי לסלאיימה ואבו נאב, הציע להם להצטרף לחוליה הצבאית בראשותו והשניים הסכימו.

לצורך מימוש מטרות החוליה, הצטייד צפדי בשני נשקי "איירסופט" מסוג רובה M16, אימן והדריך את חברי חולייתו להשתמש בנשק. על פי כתב האישום, צפדי וסלאיימה קשרו קשר לחבר מטען צינור לרחפן ולפוצץ אותו מעל הרכבת הקלה בירושלים או לפוצץ אותו מעל בתי יהודים בא-טור. כחודשיים לפני הרמדאן צפדי ואבו נאב חילקו לצעירים זיקוקים, כרזות חמאס, דגלי חמאס ותמונות של מחמד דף, ראש גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במטרה להכניס אותם להר הבית.

כמו כן, בתחילת חודש הרמדאן השניים קנו רימון גז ורימון הלם, זאת במטרה לעשות בהם שימוש בעימותים נגד כוחות הביטחון בהר הבית. בתחילת חודש אפריל, נעצר צפדי כאשר היה בדרכו להר הבית במטרה להשתתף בעימותים עם כוחות הביטחון או יהודים אשר יגיעו למקום. על פי כתב האישום הנאשמים השתתפו בהתפרעויות ובעימותים בהר הבית במהלך מבצע שומר החומות לפני כשנה, הנאשמים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בהר הבית.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של קשר למעשי טרור של רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה לשם סחיטה, אימונים או הדרכה למטרות טרור, קשר למעשי טרור של חבלה בחומר נפיץ, הכנה לביצוע מעשה טרור של חבלה בחומר נפיץ, מתן אמצעים לביצוע פשע או עוון, חברות בארגון טרור, עבירות בנשק, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר