משבר חדש

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: 'לא אצביע עם הקואליציה'

משבר חדש בקואליציה עם הודעת יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, למעט באי אמון; "כואב לי זה על העניים", אמר בהתייחסו לרפורמה בתחבורה הציבורית; צפו (פוליטי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באייר תשפ"ב | 25.05.22
דברי ח"כ מיכאל ביטון בוועדה (צילום: ערוץ כנסת; תמונה: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

משבר חדש בקואליציה: יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, חבר-הכנסת מיכאל ביטון ממפלגת 'כחול לבן' הודיע הבוקר (רביעי) כי לא יצביע עם הקואליציה - למעט הצבעות אי אמון בממשלה, וזאת בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית, שפוגעת לדבריו בעניים ובציבור החרדי.

על ההחלטה הדרמטית הודיע ביטון בפתח דיון בוועדת הכלכלה למעקב אחר הרפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, אותה תקף בחריפות, בין היתר לאור רדיפת הנוסעים החרדים, ואמר: "שתי ערים חרדיות, אתה רצה לייקר להם ב-30% את העלות? בסדר. אתה מייקר להם ב-300%? מה אנחנו לסדום ועמורה נהיינו? כשהעניים ביותר בלי אוטו ישלמו 300%, זה לא רשעות? העניים ביותר, עם הכי פחות רכבים, ועם הכי תרבות של נסיעה בתחבורה ציבורית - צריכים לשלם 300% יותר? זאת הרפורמה".

תחילה, הוא מתח ביקורת חריפה של שר התחבורה מרב מיכאלי ואמר כי "קיבלתי מכתב מהשרה אתמול - סך הכל אין בו שום דבר חוץ מהרבה מילים ואין בו שום שינוי מהותי ברפורמה".

ח"כ אורי מקלב שיבח את השרה מיכאלי ואמר כי "אני מכיר את השרה היטב מעבודת הכנסת היא היתה פעילה מאוד, מאוד דומיננטית", ותהה איך היא היתה מגיבה בתור ח"כית לכזו רפורמה. ח"כ יעקב מרגי העיר: "אני לא זוכר אותה כפרלמנטרית מצטיינת - 20 שנה לא ראיתי אותה בוועדות".

"גנבתם לציבור כסף מהכיס וקראתם לזה 'דרך שווה'", האשים יו"ר הוועדה ותהה: "באיזה זכות מיישמים רפורמה שאמורה להיכנס לתוקף באוגוסט - במאי?".

הודעתו המלאה של ח"כ מיכאל ביטון (צילום: ערוץ כנסת)

לאחר מכן, הוא אמר כי "לא סופרים את ועדת הכלכלה, אז אני נאלץ לקבל החלטות", ולאחר מכן הודיע: "כל דיוני ועדת הכלכלה מבוטלים לצמיתות, לא יהיו דיונים הכל מבוטל. אני מתכוון לא להצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון בממשלה, אולי בהמשך גם את זה לא - אבל כרגע הצבעות אי אמון בממשלה אני אצביע בעד שלא יהיה להם פתחון פה להפוך את זה לפוליטי, זה לא פוליטי - זה רק אוכלוסיות מוחלשות,.

"אל תפגעו בחקלאים בגבול הצפון ואל תפגעו בעניין בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי שותף", אמר ביטון, "לא משנה איך התנהגתם לוועדה, מחלנו על כבודנו. תביאו תוצאה. עד אז, לא אצביע במליאה, בשלב ראשון, אולי יום אחד אני אצביע גם נגד חוקים מסוימים. אני מגיע רק להצבעות אי אמון בממשלה בשלב זה".

ביטון פנה לראש הממשלה והציג את דרישותיו: "אם יש מנהיגות בישראל וראש ממשלה וראש ממשלה חליפי שידעו לפתור את זה בראשי הקואליציה תוך יום יומיים, ונתקן 70-80 אחוז מהרפורמה - אפשר או לתקן אותה, אני אקבל תיקונים או לדחות אותה לחוק ההסדרים ולבצע אותה כראוי איתנו בהסכמה, זה בתחבורה. בחקלאות לעצור כל מהלך חד צדדי כולל התקנה בחינוך עד להסכמות עם החקלאים".

"זה הדרישות שלי, אלה שתי הדרישות, אני לצערי מקבל החלטה קשה כזו וכל מה שכואב לי זה העניים", אמר, "יגידו עכשיו שזה פוליטי וזו רדיפה אישית, אבל בסוף באופקים, בבית שאן, בטבריה, מצפה רמון, קריית שמונה, שדרות – מחיר התחבורה הציבורית עלה ב-130%. שום דבר לא התייקר ככה. ואתם רוצים להסתיר את זה מעיני הציבור? חשבתם שזה יעבור בשקט? לא במשמרת שלנו".

התגובות

גורם בכיר בכחול לבן אמר כי "קוראים למיכאלי להחזיר את ההתנהלות התקינה לקואליציה ולכנסת ולהגיע לדיונים בוועדת הכלכלה תוך הידברות. התנהלותה של שרת התחבורה פוגעת בשכבות החלשות, תוך התעלמות מוחלטת מערכים סוציאליים ודמוקרטיים מתוך מניעים פוליטיים".

עוד אמר כי "כחול לבן מחויבת לממשלה כפי שמוכיחים חברי הסיעה מדי יום. והוכיחו זאת אין ספור פעמים. אין כל חשש ליציבותה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בתגובה כי "הפגיעה של הרפורמות בשכבות החלשות היא קשה מנשוא. אנחנו תומכים בח"כ מיכאל ביטון במאבקו הצודק למען השכבות החלשות. כולנו מיכאל ביטון!".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "בקואליציה מופקרת הנכנעת שוב ושוב לסחטנות התנועה האיסלאמית, זועבי והמשותפת, ועושקת מיליארדים מאזרחי ישראל ומעבירה לתומכי הטרור. קם צדיק אחד בסדום ואומר עד כאן! די להתעמרות בשכבות החלשות. תחזקנה ידיך מיכאל".

חה"כ יואב קיש אמר: "‏מציע לחברי בימין "לא להתרגש" מארוע ביטון. גנץ הוא איש שמאל על מלא, מי שנפגש בביתו עם אבו מאזן, מי שמפר את הסכם אביתר ומי שיפנה את חומש הוא שמאל על מלא. גנץ ידאג להתקפלות מפוארת כי הוא שומר על ממשלת השמאל הרעה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר