"גנבו לנו את המדינה"

האופוזיציה שוב מתאחדת: 'נתנגד לכל חוק של הקואליציה'

נתניהו, דרעי, גפני, ליצמן וסמוטריץ' מסרו יחד הצהרה משותפת בה ביקשו להציג חזית אחידה נגד הממשלה והודיעו כי יתנגדו לכל חוק שתביא הקואליציה; וכיצד גפני הזים את השמועות? (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראשי סיעות האופוזיציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חוק השקיות וחוק ממדים ללימודים היו חוקים שאיימו על שלמות האופוזיציה ופגעו בחיבור בין הליכוד למפלגות החרדיות, שיכול היה להוביל אף לנתק.

כדי למנוע בעיות עתידיות, החליטו ראשי מפלגות הימין באופוזיציה – בנימין נתניהו, יריב לוין, אריה דרעי, משה גפני, יעקב ליצמן ובצלאל סמוטריץ' – כי מעתה תהיה חזית אחידה מול קואליציית בנט-לפיד ותהיה התנגדות גורפת לכל חוק שיובא, גם אם טוב לאזרחי ישראל.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף: "אלפי אזרחים שאני פוגש אומרים לי גנבו לנו את המדינה - וזה נכון. בוזזים את קופה המדינה כל יום, לכו תדעו כמה היום הזה יעלה".

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני אמר כי "מדי פעם מפיצים שמועות כאילו מתנהל ביהדות התורה משא ומתן עם הממשלה הזו. זה שקר מוחלט. אל תאמינו לשקר הזה! זה חילול השם. האחרונים שילכו אתם לקואליציה זה יהדות התורה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בהצהרה המשותפת: "הממשלה הנוכחית מסוכנת, לעם ישראל ולמדינת ישראל. לה שום חיבור וחשיבה בשום נושא לטובת אזרחי ישראל. הממשלה הרעה הזאת חייבת ליפול כל רגע, ויפה שעה אחת קודם. לנו יש אחריות לאזרחי ישראל, אסור לנו לתמוך בממשלה בשום חוק, גם בחוק החשוב ביותר".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כינה את הממשלה 'ממשלת בנט-טיבי', ברקע העברת הכספים הרבה לחברה הערבית, ותקף: "הקואליציה מגיעה שוב ושוב אל האופוזיציה ודורשת ממנה להעביר את החוקים שטיבי ועבאס לא מאשרים להם להעביר ומבקשים שנעזור להם לכבס את חטאיהם שיוכלו להסתיר את האסון העצום וארוך הטווח שהם ממיטים על ישראל. תשובתנו אחת: לא ננשים את הממשלה כי היא לא ציונית ולא לגיטימית. האופוזיציה תנהג באחריות: המעשה האחראי ביותר הוא להפיל את הממשלה".

כאשר ליצמן אמר בישיבה המשותפת כי "הציעו לנו מיליארד וסרבנו לתמוך בממשלה", העיר אריה דרעי: "למה רק לנו לא מציעים כלום?". ליצמן הוסיף ואמר כי "אין לנו דוברים ואין לנו כוח להכחיש כל היום - או שתקום ממשלה אחרת או שנלך לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר