שבריריות הקואליציה

המשבר הבא? ניר אורבך: "אסור להתקפל בפני הסחטנות"

ברקע הניסיונות להעביר את חוק תקנות שעת חירום ביו"ש, חבר הכנסת מ'ימינה' ניר אורבך כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אסור להתקפל בפני הסחטנות של חלק מחברי הכנסת הערבים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לקראת משבר קואליציוני נוסף? חבר הכנסת ניר אורבך מימינה כתב היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו כי "אסור לממשלת ישראל להתקפל בפני הסחטנות הבלתי נגמרת של חלקם, לא חה"כ זועבי ולא אף אחד". עוד כתב חבר הכנסת אורבך: "זכותנו לפעול בהתיישבות לא מוצבת בסימן שאלה וכך זה יימשך."

הדברים נכתבים ברקע המשבר הקואליציוני בעניין חוק תקנות שעת חירום בשטחי יהודה ושומרון, כשחברי הכנסת הערבים מסרבים לתמוך בחוק.

בהיעדר סיפוח, החוק הישראלי לא חל על שטחי יהודה ושומרון, והחוק לשעת חירום מעגן חוקים ביהודה ושומרון ושומר על חוק וסדר מאז שנת 1967. המשמעות של אי העברת החוק הוא הפיכת יו"ש למערב פרוע ומקלט לעבריינים.

אתמול השר גדעון סער מסר איום מרומז על החוק ואמר בראיון לרשת ב' כי "השבוע הבא יהיה מבחן אם הקואליציה רוצה להתקיים או לא רוצה להתקיים. ההצבעה הזאת תראה את זה".

כאמור, בשונה מחוקים קודמים עליהם התעוררה מחלוקת, במקרה והחוק לא יעבור, תהיינה משמעויות מרחיקות לכת. כך לדוגמה: לא ניתן יהיה להעמיד לדין ישראלים בגין עבירות פליליות שבוצעו באיו"ש בבתי משפט בישראל, אסירים ביטחוניים ידרשו לעבור לבתי כלא צבאיים באיו"ש, המשטרה תאבד מסמכויותיה, תישללנה זכויות רבות כמו ביטוח בריאות ממלכתי מישראלים תושבי יו"ש ועוד.

אם החוק לא יעבור כבר בשבוע הבא, המדינה תתקל בבעיה - למרות שהחוק יפקע רק בעוד כחודש, שכן הוא יצטרך לעבור בשלוש קריאות בכנסת, תהליך האורך זמן, כך שהזמן הסופי לאישורו הראשוני הוא בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר