סדרנים הפרידו

חוק איסור הנפת דגל פלסטין עבר, עימות סוער בין טיבי לבן גביר

החוק של האופוזיציה, לאיסור הנפת דגלי פלסטין, עבר הלילה במליאה, בתום דיון סוער ורווי צרחות בקריאה טרומית במליאת הכנסת • בנט תמך, אבל חברי 'יש עתיד' נעדרו מהאולם (כנסת)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הדיון הערב במליאה (צילום: ערוץ הכנסת)

לאחר דיון סוער ואמוציונלי, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (איסור הנפת דגל של מדינת אויב או של הרשות הפלסטינית בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה), של חבר הכנסת אלי כהן מהאופוזיציה. 63 חברי כנסת תמכו מול 16 שהתנגדו. בנט תמך, ואילו חברי הכנסת של יש עתיד נעדרו מן המליאה.

לפי הצעת החוק, התקהלות בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלסטינית בפומבי, תוגדר כהתקהלות אסורה שדינה יהיה כדין התפרעות באופן שניתן יהיה לפזרה.

בהמשך, התרחש עימות חריף מאוד וחריג במליאה, בין חבר הכנסת איתמר בן גביר ובין חבר הכנסת מהרשימה המשותפת אחמד טיבי. השניים צרחו אחד על השני והתקרבו אחד אל השני, שישה מסדרני הכנסת הפרידו חוצץ ביניהם

ח"כ אלי כהן: "המצעד עם דגלי אש"ף באוניברסיטאות מייצג שאיפות של אלה שרוצים לחסל את מדינת היהודים, זה המסר שיש בו. זה לא צעד של חופש אקדמי אלא צעד של הסתה והתרסה נגד מדינת ישראל. ביד אחת הם מניפים את דגלי אש"ף אבל ביד השנייה הם רוצים לקבל תקציבים מדינת ישראל.

"לא יעלה על הדעת שבמדינה כלשהי יונפו דגלי אויביה ובטח שלא במוסדות ובאוניברסיטאות שהיא מממנת. מי שרוצה לחיות במדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, המדינה שיש בה חופש דת לכולם – צריך לכבד אותה כמדינה יהודית ודמוקרטית, לכבד את ריבונותה ואת סמליה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון השיבה בשם הממשלה: "ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה כי יינתן חופש הצבעה לקואליציה על ההצעה ובמהלך הדיונים בהכנה לקריאה הראשונה ייבחן האם לכלול את דגל אש"ף או של מדינות אויב בלבד. ברמה האישית אני תומכת בהצעת החוק הזו, ראיתי את מה שקורה במוסדות האקדמיים, הנפת הדגל באה יחד עם פרובוקציה ובדך כלל מלווה בקריאות הסתה ובקריאות הלל לשהידים ומהווים חומר נפץ"

ח"כ איימן עודה התנגד: "לא יעזור לכם, לפני שבע שנים הכנסת אסרה על ציון יום הנכבה, מאז מספר המשתתפים הולך וגדל ויש בהם הרבה ילדים קטנים שצועדים עם דגל פלשתין, לא יעזור לכם. אתם מתנהגים בדיוק כמו כל קולוינלסט וגנב, אתם מכחישי נכבה, אתם מכחישי עם, אתם מכחישי דגל של עם. זה לא דגל אש"ף, זה דגל פלשתין, מהיום והלאה תראו עוד הרבה גדלי פלשתין".

ראש הממשלה לשעבר נתניהו הגיב עם אישור החוק: "עברנו כעת בכנסת את ״חוק הדגל״ של הליכוד וח״כ אלי כהן - איסור הנפת דגל אש״ף במוסדות שממומנים על ידי המדינה. לישראל יש רק דגל אחד. אנחנו מחזירים את ישראל לימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר