נאום תקיף | צפו

יחבור לליכוד? סער תוקף: 'פוגעים בליבת האינטרס הלאומי'

ברקע המשבר הקואליציוני, כשעוד לא ברור האם כל חברי הקואליציה יצביעו בעד חוק יהודה ושומרון עליו הציב אולטימטום - שר המשפטים, החליט לתקוף דווקא את מפלגות הימין בכנסת | צפו (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גדעון סער, היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

שר המשפטים גדעון סער, נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה בכנסת, והתייחס למשבר הפוליטי שחולל, כשהודיע, כי אם חברי הקואליציה לא יתמכו בחוק יו"ש, לקואליציה לא תהיה זכות קיום.

לדברי סער: "הצעת חוק יהודה ושומרון שתעלה היום במליאת הכנסת לקריאה ראשונה נוגעת בליבת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית. החלופה להעברתה היא תוהו ובוהו משפטי לא רק בשטחי יהודה ושומרון אלא גם השלכות דרמטיות על ישראל כולה. כל נבחר ציבור אחראי יצביע בעד החוק".

"חיסול הזיקה המשפטית בין ישראל ליהודה ושומרון", הוסיף סער ואמר, "והפיכתן- דה פקטו ל-2 ישויות שונות היא תסריט בלהות משפטי ולאומי. והדברים האלה נכונים ללא קשר לעמדה פוליטית כזאת או אחרת. התנגדות האופוזיציה בראשות נתניהו לחוק היא, אפוא, פגיעה בליבת האינטרס הלאומי של ישראל, כמו גם פגיעה בחצי מיליון אזרחי ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון.

"שוב יש כאן העדפת אינטרסים פוליטיים ואישיים על אינטרסים לאומיים. איך ניתן בדעה צלולה לפגוע כך באינטרסים של מדינת ישראל ושל אזרחיה? איך ניתן לעשות כך לגבי מה שנטען כל השנים כי הוא בליבת הערכים והאידיאולוגיה הלאומית. לא כל עניין הוא כלי משחק פוליטי".

"אני חוזר ואומר", הוסיף סער, "את המובן מאליו: על כל חברי הכנסת של הקואליציה לתמוך בהצעת החוק הממשלתית. זאת החלטת הממשלה ומדובר בדבר יסודי המקיים את הסטטוס קוו הקיים זה 55 שנה. חבר כנסת מהקואליציה שאינו תומך בחוק כה יסודי פועל אקטיבית לפירוקה. קומפוזיציה אפשרית אולי כשיש קואליציה מאוד רחבה. היא בלתי אפשרית בקואליציה המונה 60 חברים. בקואליציה אי אפר רק לקבל, יש גם אחריות. מי שלא יתמוך – לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו. ככה אי אפשר לנהל מדינה!

"מעייניי", אמר השר סער לסיום, "נתונים כל הימים האחרונים וגם בשעות האחרונות לניסיון להעברת החוק. זאת האחריות המוטלת עליי כשר המשפטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר