תחזוק הקואליציה | צפו

לפיד מזהיר: "אל תטוסו לטורקיה; זו סכנה אמיתית"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, דיבר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת על הסכנה לנסוע לטורקיה והפציר; "אם אין צורך חיוני אל תיסעו" • בשלב השאלות, הוא ענה לשאלת 'כיכר' על תפקודו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד, היום (צילום: כיכר השבת)

ראש הממשלה החליפי בקואליציה המקרטעת, יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו - יש עתיד, לסכנה לנסוע לטורקיה. לאחר ההצהרה שמסר, השיב לשאלות של 'כיכר השבת'.

בפתח דבריו אמר לפיד: "בעקבות אירועי השבועות האחרונים בתורכיה ואחרי סדרה של ניסיונות לפיגועי טרור איראניים כלפי ישראלים שיצאו לנופש באיסטנבול, אנחנו קוראים לישראלים אל תטוסו לאיסטנבול ואם אין לכם צורך חיוני אל תטוסו לטורקיה. אם אתם כבר באיסטנבול, תחזרו לישראל בהקדם האפשרי. ארגוני הביטחון הישראלים, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, כולנו שותפים בשבועות האחרונים למאמץ אדיר שהציל חיי ישראלים. חלק מהם חזרו לארץ ומסתובבים בינינו בלי לדעת שחייהם ניצלו".

"אירועי הטרור האלה", הוסיף לפיד, "הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומיידית. אם תכננתם טיסה לאיסטנבול – תבטלו. אין חופשה ששווה את החיים שלכם, ואת החיים של היקרים לכם. תקשיבו להנחיות שאנחנו מוציאים, אנחנו מעדכנים את ההנחיות כל הזמן בהתאם להערכת המצב".

"אני מבקש להודות מפה לממשלת טורקיה", הבהיר לפיד ככל הנראה למנוע משבר דיפלומטי, "על המאמץ שהם משקיעים להגנה על חיי אזרחים ישראלים. התיירות לטורקיה חשובה לשתי המדינות, אבל גם הם מבינים שיש סיכונים שאסור לקחת.

"אני רוצה להעביר מפה גם מסר לאיראנים: מי שיפגע בישראלים לא יינקה. ידה הארוכה של ישראל תשיג אותו לא משנה איפה הוא יהיה. אנחנו מקווים ומאמינים שהאזהרה הזו לא תהיה לטווח ארוך. זוהי עונת התיירות, ונעשה כל מאמץ להביא תוך זמן קצר לרגיעה ביטחונית שתאפשר לישראלים לשוב לטורקיה וליהנות מכל מה שיש לה להציע. עד אז, האזהרה בעינה עומדת ואני קורא לכל מי שתכנן טיסה למצוא יעדים אחרים".

שאלת 'כיכר השבת': "לפני כמה שבועות הגנת על המינוי של זועבי לשגרירה, האם אתה עדיין חושב כך? עוד שאלה, נראה שאתם עסוקים כל היום בתחזוק הקואליציה, מתי יש לכם זמן לנהל את המדינה, תודה לאל עליון שהכל תקין?".

לפיד ענה תחילה בחיוך, "אני מדבר עם אל עליון והוא אומר שהוא לא ראה אותך", לאחר מכן ניסה לפיד לענות על השאלה ואמר, "כרגע עמדתי ודיברתי על מה שעמלנו עליו בחודשים אחרונים. אנחנו עסוקים בלנהל את המדינה, רק אתם מדווחים על תחזוק הקואליציה".

"בשמחה אחזור על כל מה שהממשלה עשתה, אבל לא נראה לי שיש צורך", לגבי השאלה על זועבי, לפיד ענה בקצרה ואמר: "זה הפך להיות עניין תיאורטי, אין לי מה להגיב על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר