"לא אתמוך בבחירות"

ח"כ ניר אורבך: "הודעתי לבנט שאינני חלק מהקואליציה"

לאחר חודשים של התלבטויות בלתי פוסקות שנהפכו לבדיחה, חבר הכנסת ניר אורבך, הבהיר כי נכון למה שקורה היום, הוא לא חלק מהקואליציה, וסייג; "לא אצביע נגד - אפעל בכל כוחי לממשלה עם רוח לאומית" (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אורבך היום, ביציאה מפגישה עם בנט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חבר הכנסת ניר אורבך נפגש מוקדם יותר היום (שני) עם ראש הממשלה נפתלי בנט - פגישה שלישית בשבוע האחרון, לאחר הפגישה הוא לא חזר לכנסת כדי להצביע עם הקואליציה וכעת, הוא הוציא הודעה לתקשורת מה בכוונתו לעשות בימים הקרובים.

לדברי אורבך: "אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

אורבך, שכזכור התלבט מאוד גם לפני שנה האם להיכנס לממשלה, ולבסוף הכריע להיכנס, לאחר שהשתתף בהופעה משותפת של אביב גפן ואברהם פריד, הסביר: "לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה".

"מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם. בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה".

"חשוב לציין", מדגיש אורבך, "כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם".

אך האם אורבך יתמוך בפיזור הממשלה או הכנסת, כנראה שלא, לדבריו: "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה".

בסיום ההודעה הבהיר חה"כ אורבך, "הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר