חושש מנפילת הממשלה

איווט לאורבך: 'אל תאמין לביבי - הוא שקרן'

שר האוצר חושש מהשלכות החלטת אורבך לפרוש מהקואליציה, ופרסם מכתב ששלח לו, בו תקף את ראש האופוזיציה: "אין לו קווים אדומים; הוא רוצה שלטון" (פוליטיקה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן ויו"ר סיעת ימינה אורבך בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד ממשיכה לקרטע, ואתמול ספגה עוד מכה אנושה בדמות הודעת ח"כ ניר אורבך על הפסקת חברותו בקואליציה עד אישור תקנות יו"ש, כאשר לפי המספרים כעת בכנסת, פירוש ההחלטה היא אי חברות מוחלטת בקואליציה.

שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו שבממשלה הזו התנהל ככל העולה על רוחו וכונה לא אחת כ"ראש הממשלה האמיתי", חושש מהחלפת הממשלה באחרת או מיציאה לבחירות, ופנה לח"כ ניר אורבך במכתב שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, בו גלל את טענותיו רבות השנים נגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, האדם שבעבר שימש כמנכ"ל משרדו, כשגולת הכותרת היא: נתניהו משחק בך.

"ניר, זה לא משנה מה יובטח לך, על מה תחתום ואיזה ערבויות יהיו, בסוף הוא ישקר וירמה אותך. תלמד לקח מכל ההבטחות שניתנו לשר החינוך הרב רפי פרץ, לשר האוצר ניר ברקת ולשר הכלכלי הבכיר משה פייגלין. זה לא במקרה שנתניהו לא גינה את דבריה המבישים של מירי רגב: 'אין כאבי בטן על מקרי אונס, נשים מוכות וחיילים'. המטרה היחידה שלו היא חזרה לשלטון ולמען זה מותר הכל. אין לו שום קווים אדומים או מגבלות", כתב ליברמן.

עוד קודם לכן פירט יו"ר ישראל ביתנו מספר פעולות 'שמאליות' בהן נקט נתניהו במעלה הדרך, ושיתף בסיפור אישי מעברם המשותף: "במאי 1995, נתניהו, שהיה אז ראש האופוזיציה, החליט להצטרף להצעת אי אמון שהובילו המפלגות הערביות האנטי ציוניות, חד"ש ומד"ע, נגד ממשלת רבין שהובילה מהלך של הפקעת קרקעות של כ-535 דונם בירושלים בירתנו, באזור בית חנינא בצפון ירושלים לצורך הרחבת שכונת רמות ובית צפאפא בדרום ירושלים לטובת בניית שכונת גבעת המטוס. הטענה של המפלגות הערביות להגשת אי האמון הייתה בין היתר שהפקעת הקרקעות עבור היהודים תהרוס את התהליך המדיני ותביא לקריסת הסכם אוסלו. כיהנתי אז כמנכ"ל הליכוד. כששמעתי על החלטת נתניהו להצטרף לאי אמון של חד"ש ומד"ע, ירדתי במהירות ממשרדי בקומה ה-13 במצודת זאב למשרדו של יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד נתניהו בקומה ה-12 והזהרתי אותו שמהלך כזה הינו שגיאה חמורה ושהליכוד ישלם מחיר יקר על ההחלטה הזאת. נתניהו הפסיק את דבריי וענה: 'איווט, כשיש הזדמנות להפיל את היריב הפוליטי מהשלטון, לא חושבים פעמיים'. התוצאה הסופית של מהלך זה הייתה שממשלת רבין גם לא נפלה וגם ויתרה על הפקעת הקרקעות בירושלים, והמפלגות חד"ש ומד"ע רשמו לעצמן ניצחון גדול", סיפר.

לסיום ליברמן הזכיר לאורבך דברים שאמר לפני שנה, עם הקמת ממשלת בנט-לפיד, לפיו "אפשר לעשות שינוי, אנחנו רוצים שינוי, וממשלת שינוי, עם כל הקשיים והסכנות והאתגרים והמורכבויות, יכולה להיות דבר טוב לעם ישראל בעת הזאת. כדי שלא נגיע להתפרקות - אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות. אלו הערכים שעליהם גדלתי", וסיכם: "אני מצפה שיחד נמשיך לקדם את הדברים שאמרת בזמנו. העובדות לא משקרות, יש מי שפועל למען הציבור ויש מי שפועל למען עצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר