שחרור הגז • צפו

ביבי נתניהו לא מרוצה: בנט גונב לי קרדיט

ראש הממשלה לשעבר נתניהו מרבה לבקר את הממשלה, ובסרטון חדש שפרסם זעם נתניהו על "לקיחת הקרדיט" כלשונו, על ידי ממשלת בנט-לפיד בעניין הגז לאירופה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

בסרטון חדש שפרסם היום (רביעי) יו"ר האופוזיציה נתניהו, נראה ראש הממשלה לשעבר מבקר את ממשלת בנט-לפיד על לקיחת הקרדיט בעניין ייצוא הגז לאירופה.

בדבריו התייחס לעובדה שהשרה אלהרר החליטה לעצור את חיפושי הגז לאחר כניסתה לתפקיד שרת האנרגיה והמים לפני כשנה.

כזכור, לפני כמה חודשים אמרה השרה אלהרר כי אם רוצים "להבטיח ששנת 2022 תהיה שנת האנרגיות המתחדשות, הגז הטבעי יחכה".

"קידום מאסיבי של אנרגיות מתחדשות לייצור חשמל במשק הישראלי זו המטרה שאני מקדמת בכל יום בחצי השנה האחרונה מאז כניסתי לתפקיד - גם במקומות בהם לא רואים. ביססתי ישיבות דו שבועיות עם כל גורמי המקצוע הרלוונטיים, בהן אנו מגרדים קילו וואט לקילו וואט של חיבורי מתקנים לייצור אנרגיות מתחדשות. בדיונים הללו הצלחנו לרתום את כולם למשימה ולהביא את המשק להכפלת החיבורים של אנרגיות מתחדשות לרשת, מאז כניסתי לתפקיד בחודש יוני".

עוד אמרה השרה כי "בשנה הקרובה נתמקד בעתיד, בחשמל הירוק, בהתייעלות האנרגטית ובאנרגיות המתחדשות ובזמן שנעשה את זה נשים בצד את העיסוק בהרחבת פיתוח הגז הטבעי, שהוא, כידוע, דלק מעבר. בשנה הקרובה משרד האנרגיה לא יאמץ את מסקנות דו"ח בחינת מדיניות הגז הטבעי ולא יצא להליך הרביעי למתן רישיונות לחיפושי גז טבעי"

בהמשך אמרה השרה אלהרר כי "את השנה הקרובה ננצל לשורה של מהלכים שיקדמו את המעבר לאנרגיות מתחדשות. נקים אגף אנרגיות מתחדשות במשרד שיקבל את מירב הקשב והמשאבים, נקדם את התכנית הלאומית להתייעלות באנרגיה שאושרה בממשלה לאחרונה בעלות של כמיליארד שקלים, נשקיע במחקר ופיתוח, נקצה מענקים לקידום אנרגיה נקייה ופיתוחים טכנולוגיים משמעותיים ונסיר חסמים העומדים בפני יזמים".

צפו בקטע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר