הקרב על פירוק הקואליציה

תפקיד שר ושריון גבוה: ההסכם המסתמן בין הליכוד לאורבך

מקום 19, השריון השני מתוך שלושה, ברשימת המפלגה לכנסת, ותפקיד שר: כך נראה ההסכם בין ניר אורבך לליכוד שמסתמן בימים אלה • אורבך דורש את תיק החינוך אך מציעים לו את ההתיישבות (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אורבך ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Olivier Fitoussi/Flash90)

ניסיונות האופוזיציה לפרק את קואליציית בנט" חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה', שהניסיונות והלחצים בשביל לגרום לו לפרוש מהקואליציה באופן סופי אינם פוסקים, הגיע להסכמה עקרונית עם 'הליכוד' על שריונו בבחירות הבאות, ברשימת המפלגה לכנסת. כך דיווחה הערב (רביעי) הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, במהדורה המרכזית של הערוץ.

לפי הדיווח של ליאל, הכיוון המסתמן הוא שניר אורבך יקבל את המקום השני, מתוך שלוש מקומות השריונים בליכוד, והיינו את המקום התשע עשרה ברשימת המפלגה לכנסת.

בנוסף, לפי הדיווח של ליאל, במסגרת ההבנות המסתמנות בין אורבך לליכוד הובטח לו שריון ותפקיד שר. אורבך רוצה את תיק החינוך, אך בליכוד הבטיחו לתת לו תיק אידיאולוגי דוגמת תיק ההתיישבות.

יקבל שריון בליכוד? אורבך (Yonatan Sindel/flash90)

בסביבת אורבך הכחישו את הדיווח. "אבל אין דרך שיאשרו כי כל העסק לא ממש חוקי", הסבירה ליאל. ההבנות בנושאים אלה נעשים בהבנות בין הצדדים ולא בהסכמים חתומים.

בתוך כך, הלחצים על אובך אינם מרפים. חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שרץ באותה רשימה עם אורבך,כזכור, בבחירות לכנסת, אך פרש עם הקמת הקואליציה, עקץ את אורבך בראיון לתכנית 'סוגרים שבוע' עם ישי כהן, שתתפרסם מחר ב'כיכר השבת'. לדבריו, "הניסיון הזה להיות תמיד בסדר עם כולם זה ההיפך ממנהיגות".

שיקלי הוסיף: "אני חושב שאורבך נסחב המון זמן עם ההחלטות האלה ושמלכתחילה הוא לא היה שלם עם המצב ועם מה שקרה בשנה האחרונה. יש לנו נזקים חמורים שהצטברו בשנה האחרונה".

ראש הממשלה לשעבר נתניהו (Yonatan Sindel/flash90)

בתחילת השבוע הודיע אורבך על הפסקת חברותו בקואליציה עד אישור תקנות יו"ש. שר האוצר אביגדור ליברמן פנה לאורבך במכתב בפייסבוק וגלל את טענותיו רבות השנים נגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "ניר, זה לא משנה מה יובטח לך, על מה תחתום ואיזה ערבויות יהיו, בסוף הוא ישקר וירמה אותך. תלמד לקח מכל ההבטחות שניתנו לשר החינוך הרב רפי פרץ, לשר האוצר ניר ברקת ולשר הכלכלי הבכיר משה פייגלין", כתב ליברמן.

"זה לא במקרה שנתניהו לא גינה את דבריה המבישים של מירי רגב: 'אין כאבי בטן על מקרי אונס, נשים מוכות וחיילים'. המטרה היחידה שלו היא חזרה לשלטון ולמען זה מותר הכל. אין לו שום קווים אדומים או מגבלות", כתב ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר