נלחם על המשרה

בנט לאורבך: "מעדיף שלפיד יהיה רה"מ בביקור ביידן?!"

ראש הממשלה מקווה שגם אם יו"ר סיעתו החליט לפרק את הקואליציה, שיעשה זאת רק לאחר ביקור נשיא ארה"ב, בעוד חודש בדיוק: "לפיד יזרום עם כל דרישה אמריקנית", טען באוזניו (פוליטי, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ בנט וח"כ אורבך במליאת הכנסת, לפני כשבעה חודשים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט מנסה ללחוץ את יו"ר ועדת הכנסת וסיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, שלא להיות זה שיפזר את הכנסת בחודש הקרוב, כדי שלא יצטרך להעביר את שרביט תפקיד ראשות הממשלה לשותפו להנהגת המדינה, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, לפני ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, כך דווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

השניים שוחחו ארבע פעמים במהלך סוף השבוע הקודם ותחילת השבוע הנוכחי, כאשר ביום שני הייתה השיחה הקשה מכולן, שכונתה 'שיחת הצעקות', ולאחריה פרסם ח"כ אורבך את הודעתו לתקשורת לפיה הפסיק להיות חבר בקואליציה.

במהלך השיחה בנט כבר הפסיק לשכנע את אורבך להמשיך לתמוך בממשלה בצורה מלאה, אלא ביקש ממנו אורך רוח לחודש אחד נוסף בלבד, עד ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן באמצע חודש יולי בישראל.

ישראל כבר החליטה על עצירת הליכים מול הרשות הפלסטינית, כגון אי הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, וצפויה לראות איך ביידן עתיד להגיע למזרח ירושלים ללא ליווי ישראלי, אבל בנט תהה בתקיפות באוזני אורבך: "אתה יכול לתאר לך מה יקרה אם לפיד יהיה ראש הממשלה בזמן הביקור? הוא יזרום עם כל דרישה אמריקנית, זה ממש לפעול נגד האינטרס הימני".

אחרי שבנט לא הצליח לקבל מאורבך הבטחה כי לא זה שיתמוך בפיזור הכנסת, ביקש ראש הממשלה שלפחות יעכב את קידום החוק בוועדת הכנסת בראשותו עד לאחר ביקור היושב בבית הלבן, אך ע"פ הדיווח - גם לזה אורבך לא הסכים להתחייב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר