יהיה ערב להתחייבויות

ניר אורבך לא מאמין לנתניהו; מי מתווך ביניהם? משה גפני

יו"ר סיעת ימינה לא מאמין להבטחות ראש האופוזיציה נתניהו ואנשיו, מה שהוביל את הנציג הפוליטי הראשי של 'דגל התורה'- להיות המתווך והערב לכלל ההתחייבויות שניתנו לו כדי שיפרוש (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יו"ר יהדות התורה משה גפני וניר אורבך (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, הוא אחד הגורמים הבולטים שמתווכים בין הליכוד ליו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, בניסיון לשכנעו להוביל להקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית, או לתמוך בפיזור הכנסת, בתמורה לשיריון במפלגה הגדולה בכנסת, שקיבלה רבע מקולות העם, כך דווח הבוקר (חמישי) ב'כאן רשת ב''.

על פי הדיווח, ח"כ אורבך לא מאמין דיו להבטחות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואנשיו בליכוד, נוכח המתקפות החריפות שספג בשנה האחרונה, בשל תמיכתו בהקמת ובפעולות ממשלת בנט-לפיד, לכן נדרשה התערבותו של יו"ר יהדות התורה, שהודיע כי הוא מוכן לשמש כערב להתחייבויות השונות שיתנו בליכוד לאורבך, הן מבחינת תפקידים והן מבחינת נושאי מהות שידרוש.

ניר אורבך. בדרך לליכוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אמש דווח ב'חדשות 12' כי ההסכם המתגבש בין הליכוד ליו"ר סיעת ימינה, שיהיה הח"כ השלישי שפורש מסיעתו של ראש הממשלה לאחר הקמת הממשלה (אחרי עמיחי שיקלי ועידית סילמן; י"ג) והאדם הרביעי שפורש מאז תם מסע הבחירות האחרון (אחרי אלון דוידי; י"ג), כולל שני סעיפים: שיריון במקום ה-19 ברשימת הליכוד לכנסת והבטחה לתפקיד שר, ככל הנראה משרד ההתיישבות, תפקיד שהציע לו, אגב, ראש הממשלה הנוכחי, נפתלי בנט.

אם אכן ידלפו פרטי מידע אלו, ויוכח שאכן נחתם הסכם כזה בין הצדדים, הרי שמדובר בעבירה המנוגדת לחוק, ולכן גם כלל הצדדים מכחישים הסכם שכזה.

בתוך כך, גם בגוש השמאלי כבר מריחים בחירות ופחות פוחדים ממהלך שכזה. יו"ר סיעת יש עתיד ויו"ר הקואליציה בפועל, ח"כ בועז טופורובסקי, אמר ב'כאן רשת ב'': "הקואליציה לא תיאחז בקרנות המזבח. אם נראה שאנחנו לא מצליחים לעשות טוב למען המדינה ולהעביר דברים טובים בכנסת - נמשיך הלאה לבחירות".

יאיר לפיד. בקרוב ראש הממשלה ה-14 של ישראל? (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

דברי טופורובסקי מגיעים ברקע ההבנה שיו"ר מפלגתו, שר החוץ יאיר לפיד, צפוי להתמנות בקרוב לראש ממשלת ה-14, אם אכן ח"כ ניר אורבך יהיה זה שיתמוך בפיזור הכנסת, כאשר ע"פ ההסכמים הקואליציוניים, אם שני ח"כים בגוש ימינה יתמכו בפיזור הכנסת, יו"ר יש עתיד ימונה לראש ממשלת המעבר. בסיטואציה הפוליטית המורכבת במדינת ישראל, בה אף אחד לא יכול להבטיח שתוקם ממשלה יציבה לאחר הבחירות, ייתכן שלפיד ישא בתפקיד זמן רב מהמשוער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר