מאמצי איראן לפגוע בישראלים

בנט: "פועלים לסכל ניסיונות פיגוע - בטרם יציאתם לפועל"

"הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח - משלם", כך אמר נפתלי בנט, ראש הממשלה, בפתח ישיבתה השבועית, והבהיר כי הסכנה באיסטנבול "עדיין גבוהה"; על ירי הרקטה: "אפס סובלנות" (אקטואלי)

בנט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בפתח ישיבתה השבועית של הממשלה, הבוקר (ראשון), התייחס נפתלי בנט, ראש הממשלה, לשיגור הרקטה מעזה בליל שבת קודש ולתקיפה הישראלית בתגובה, והבהיר כי "עברנו ממדיניות של הכלת ירי על ישראלים לאפס סובלנות", על מאמצי איראן לפגוע בישראלים בטורקיה, אמר כי הסכנה עדיין גבוהה.

"ביום שישי בלילה", פתח בנט את דבריו, "תקפנו והשמדנו סדנאות לייצור אמצעי לחימה ועוד מספר מטרות של חמאס בעזה. זאת בתגובה לירי רקטה בודדה מכיוון רצועת עזה שיורטה ע"י כיפת ברזל".

בנט לא ויתר על עקיצה לנתניהו ואמר כי "שלא כבימים עברו אנחנו כבר לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, לא מגדירים אותם סוררים ולא קצר חשמלי. מבחינתנו חמאס הוא הכתובת. השנה האחרונה הייתה השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום - מממוצע של מאות רקטות בשנה ירדנו ל-7 רקטות, ללא פגיעה בגוף ובנפש.

"עם הקמת הממשלה שינינו את המדיניות מול חמאס, בכמה מימדים. הפסקנו מיד את העברת מזוודות דולרים לחמאס ועברנו ממדיניות של הכלת ירי על ישראלים לאפס סובלנות. לצד זאת, שינינו גם את הגישה שלנו לתושבי הרצועה, ופתחנו עבורם את האפשרות לעבוד בישראל. משכורת ממוצעת של תושב עזה בעזה היא בערך 800 ש"ח ובישראל בערך 8,000. המרכיב הזה מהווה מרסן לא מבוטל וגם יוצר בידול בין חמאס לבין התושבים".

בנט המשיך ואמר כי "אנחנו מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. לראשונה, יש דור צעיר בדרום שחווה מה זה שקט. מטרתנו היא לקיים חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום, לצד מניעת התעצמות מחודשת של חמאס. בעבר היו קונים שקט זמני אבל משלמים בהתעצמות. ההתעצמות היא מאוד איטית, הכי איטית מזה שנים, מכיוון שאנחנו סוגרים את האפשרות להכניס אמצעי לחימה דרך רפיח, בשיתוף פעולה עם מצרים ועם ארה"ב".

הוא הבטיח כי "אנחנו נפעל בעוצמה מול כל ניסיון לערער את השקט הזה. המחירים שאנו נגבה מהאויב על כל פעולה נגד אזרחנו יהיו גבוהים וכואבים. אני מבקש להודות לשר הביטחון, בני גנץ, ולמערכת הביטחון על העבודה המשותפת הזו".

בהתייחסו למתיחות מול איראן וניסיונותיה לפגוע בישראלים בטורקיה, אמר בנט כי "בימים אלו, אנו עדים לניסיונות איראנים לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל. זרועות הביטחון של מדינת ישראל פועלות כדי לסכל ניסיונות פיגוע בטרם יציאתם לפועל. נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח - משלם.

"לצד זאת, פנינו לאזרחי ישראל באזהרה להימנע בעת הזו מלטוס לטורקיה אם זה לא הכרחי, בדגש מיוחד על איסטנבול. הסכנה שם עדיין גבוהה. אני קורא לאזרחי ישראל לגלות אחריות אישית ולשמור על ביטחונם".

בהמשך, התייחס בנט לרפורמת "נפש אחת", למען נכי צה"ל שמקדם שר הביטחון בני גנץ וליוקר המחייה המאמיר בישראל, כשגם פה האשים את הממשלה הקודמת.

"אנחנו ממשיכים במאבק ביוקר המחייה", אמר בנט, "צריך לדעת - המחירים בישראל האמירו בעשור האחרון ולמרות שהאינפלציה בישראל כרגע היא מהנמוכות בעולם, הרמה הכוללת של המחירים היא פשוט גבוהה. היום מביאים שרת הכלכלה ושר האוצר אביגדור ליברמן החלטה לקידום כניסת חברות זרות לשוק הקמעונות בישראל.

"הדבר הכי חשוב למלחמה ביוקר המחייה הוא תחרות. אני אומר את זה כמנכ"ל לשעבר - הכוח הכי חזק הוא תחרות. רק ככה מורידים את המחירים. אנחנו נמשיך להגדיל את התחרות כדי להוזיל את עלות המחייה בישראל בכלל התחומים".

בסיום, התייחס למשבר הקשה בקואליציה, שלא מצליחה לתפקד ואמר כי "אני קורא לכולם להרים ראש ולהיות גאים בעשייה וברוח הטובה שיש פה בין השרים, אנחנו לא נשברים ואנחנו לא מוותרים על אזרחי מדינת ישראל. האחריות בידי כל אחד ואחת מאיתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר