המשבר הפוליטי

ליברמן: "לא פוסל שניר אורבך נסחט באיומים"

שר האוצר התייחס למתיחות בקואליציה, וטען כי יתכן שסחיטה באיומים המופעלת על ח"כ ניר אורבך, היא הגורמת "לכל ההתנהלות שלו" • על יוקר המחייה: "אני לא קוסם" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

התפוררות הקואליציה: שר האוצר אביגדור ליברמן טען היום (ראשון) כי יתכן וניר אורבך, שמאיים לפי שעה על הישרדותה של הקואליציה, נמצא תחת "סחיטה באיומים". בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM אמר כי "יכול להיות שזה ההסבר לכל ההתנהלות הזו".

ליברמן הוסיף ואמר, כשמתייחס להישגי הממשלה לטענתו, כי ""הממשלה הזו מגדילה בנייה לשכירות בממדים שמעולם לא היו". לדבריו, "אנחנו רואים שיש בלימה במחירי הדיור ואם נמשיך במימוש התוכנית אני בטוח שעד סוף השנה נראה ירידה במחירים. בנושא השכירות צריכים להגדיל את ההיצע וזה יביא להתמתנות וירידת מחירים".

דר האוצר התייחס גם לזינוק במחירים וביוקר המחייה ותירץ כי "אינו קוסם". ליברמן אמר: "אנחנו פועלים, אני לא קוסם, יש מישהו אחר שהוא קוסם. אנחנו עושים מה שצריך לעשות ומשתדלים להתמודד עם ההתייקרות שמתרחשת בכל העולם".

בסוף השבוע דווח כי בליכוד יבקשו מחבר הכנסת ניר אורבך לתמוך בפיזור הכנסת בימים הקרובים. יחד עם זאת ההערכות בקואליציה הן כי ההצבעה על הפיזור תדחה לשבוע הבא.

לפני מספר ימים דווח כי אורבך, שהניסיונות והלחצים בשביל לגרום לו לפרוש מהקואליציה באופן סופי אינם פוסקים, הגיע להסכמה עקרונית עם 'הליכוד' על שריונו בבחירות הבאות, ברשימת המפלגה לכנסת.

לפי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, הכיוון המסתמן הוא שניר אורבך יקבל את המקום השני, מתוך שלוש מקומות השריונים בליכוד, והיינו את המקום התשע עשרה ברשימת המפלגה לכנסת.

בנוסף, במסגרת ההבנות המסתמנות בין אורבך לליכוד הובטח לו שריון ותפקיד שר. אורבך רוצה את תיק החינוך, אך בליכוד הבטיחו לתת לו תיק אידיאולוגי דוגמת תיק ההתיישבות. בסביבת אורבך הכחישו את הדיווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר