החלטה באופוזיציה

הגברת לחצים על אורבך: הצעת החוק לפיזור הכנסת תונח על סדר היום

בליכוד יבקשו להניח כבר היום את ההצעה לפיזור הכנסת על סדר היום, בהמשך השבוע יחליטו - בהתאם להיתכנות להעביר אותו - אם למשוך אותו או לקיים את ההצבעה השבוע (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

הקרב האופוזיציוני להפלת הממשלה: בליכוד יבקשו כבר היום (שני) להניח את ההצעה לפיזור הכנסת על סדר יומה של הכנסת. עדיין לא הוחלט במפלגה אם לקיים את ההצבעה כבר השבוע או למשוך את החוק בהתאם ליכולת להעביר אותו.

מטרת הצבת החוק לגרום ללחץ על אורבך ובמקביל לא לאבד הזדמנות אם אכן יחליט להצביע בעד פיזור הכנסת.

בחדשות הערב בתאגיד השידור הציבורי פורסם אמש כי חבר הכנסת אורבך, נכון לאתמול, סירב להתחייב על תמיכתו בפיזור הכנסת, בנימוק כי הוא עדיין מנסה לכבש ממשלה חילופית.

לפני כשבוע הודיע אורבך על הקפאת חברותו בקואליציה. אתמול הוא נפגש הן עם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ משה גפני והן עם השרה איילת שקד מ'ימינה'.

בשבוע שעבר דווח בחדשות 12 כי אורבך, שהניסיונות והלחצים בשביל לגרום לו לפרוש מהקואליציה באופן סופי אינם פוסקים, הגיע להסכמה עקרונית עם 'הליכוד' על שריונו בבחירות הבאות, ברשימת המפלגה לכנסת. לפי הדיווח, הכיוון המסתמן הוא שניר אורבך יקבל את המקום השני, מתוך שלוש מקומות השריונים בליכוד, והיינו את המקום התשע עשרה ברשימת המפלגה לכנסת.

בנוסף, במסגרת ההבנות המסתמנות בין אורבך לליכוד הובטח לו שריון ותפקיד שר. אורבך רוצה את תיק החינוך, אך בליכוד הבטיחו לתת לו תיק אידיאולוגי דוגמת תיק ההתיישבות. בסביבת אורבך הכחישו את הדיווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר