הניסוי נכשל

ישראל הולכת לקלפי: בנט שוקל לפרוש מהחיים הציבוריים

ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, שוקל לפרוש מהחיים הציבוריים ולא להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25 • אופציה נוספת: התמודדות לצד יאיר לפיד בסיעת 'יש עתיד' • כל הפרטים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עם החלטתו לפזר את הכנסת ולהודות בכישלון תחזוק הממשלה, ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, שוקל בימים אלו לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות לכנסת ה-25.

בשבוע הבא צפוי בנט להעביר את הנהגת המדינה לידיו של יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, שיכהן כראש ממשלת המעבר. בנט יכהן כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן בממשלה.

בשלב הנוכחי טרם ברור האם סיעת 'ימינה' תממודד בבחירות שכן בנט הפתיע אמש את חבריו ושותפיו לדרך, איילת שקד ואביר קארה, ועדכן אותם על ההחלטה דקות לפני ההודעה לתקשורת. הח"כ היחיד שעודכן על המהלך היה מתן כהנא.

גורמים ב'ימינה' סיפרו אמש כי שקד חשה 'נבגדת' מהתנהלות בנט וזה לאחר שהלכה איתו לממשלה, למרות הלחצים שהופעלו עליה מימין. בסקרים האחרונים, 'ימינה' קיבלה בממוצע שישה מנדטים וזה במצב בו הסיעה מתמודדת בראשות בנט.

אופציה נוספת שבוחן בנט בימים אלו היא ריצה בבחירות תחת סיעת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד. מקורביו טענו אמש כי בנט לא מתכוון להתמודד עם לפיד אך טרם התקבלה החלטה.

כזכור, אמש התבטא יאיר לפיד כי: "ראש הממשלה בנט צעיר ממני ועוד נכונו לנו עלילות יחד. הוא מנהיג ישראלי חשוב, מקורי ואמיץ, ואין לי ספק שמקומו הוא בהנהגת המדינה לעוד שנים ארוכות".

"אני רוצה להודות לו על עוד דבר", הוסיף לפיד: "על החברות, אני מאוד אוהב אותך. החברות בינינו עמדה במבחנים ונתקלה במכשולים, אבל תמיד צלחה אותם".

כזכור, אמש סיכמו ראשי הממשלה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות לאחר שלא הצליחו לייצב את הקואליציה, כאשר הצעת החוק לפיזור הכנסת תובא להצבעה בשבוע הבא ויאיר לפיד יכנס לתפקיד ראש הממשלה במקומו של נפתלי בנט. בשל ההחלטה לפזר את הכנסת הרי שהבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו בתאריך ל' בתשרי ה'תשפ"ג.

לדברי רה"מ היוצא בנט: "אנחנו נמצאים ברגע לא קל, אבל זו החלטה נכונה. הקמת הממשלה הייתה המהלך הקשה בחיי, אבל גם המהלך הציוני בחיי. הוכחנו שאפשר להניח את המחלוקות בצד למען המדינה, ועבדנו למען מטרה גדולה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר