"ניסיתי לשדר אופטימיות"

ליברמן מאוכזב: "נעשה הכל למנוע מנתניהו לחזור לשלטון"

בצל נפילת הממשלה, שר האוצר הסביר; "מאז הקמת הממשלה שידרתי אופטימיות - אמרתי שהיא תחזיק 3-4 שנים, אך לא הייתי בטוח בזה" • ליברמן הצהיר עוד: "הדלק ירד בעוד חצי שקל" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נאם הבוקר (שלישי) בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, במלון אוריינט בירושלים והתייחס לנפילת הממשלה.

ליברמן המאוכזב מהפלת הממשלה, פתח את דבריו ואמר: "אני אמנם הכנתי שלשום הרצאה גדולה עם שקפים, אבל זה כבר לא רלוונטי. הקצב הוא דמיוני ואני אשתדל לאלתר משהו תוך כדי דיבור, אני מתנצל מראש. נכנסנו לתקופה טורבלינטית מאוד. מטבע הדברים, במקום לדבר על כלכלה אני צריך קצת להתייחס לפוליטיקה".

"שיהיה ברור לפני הכול, הבחירות של היום הם תוצאה של תככים שקרים וחתרנות של איש אחד - בנימין נתניהו, כמו כל הבחירות האחרונות. חוסר היציבות הזו זה בעוכרינו, זה פוגע בחברה, בכלכלה, בביטחון. רק ביומיים האחרונים עסקנו בתקציב הביטחון - תקציב רב שנתי, שאי אפשר לעשות רק לשנה אחת. עכשיו שוב נעצר ולהערכתי כבר יותר מחמש שנים מערכת הביטחון מתנהלת ללא תכנית רב שנתית. ברור שחייבים לשנות את השיטה אבל כרגע אם אתה שואל אותי - אני מסופק אם יש לזה רוב בכנסת".

לדברי ליברמן, "מאז הקמת הממשלה ניסיתי לשדר אופטימיות - אמרתי שהיא תחזיק 3-4 שנים, לא הייתי בטוח בזה אבל אבל היה חשוב לשדר. גם אחרי הבחירות הבאות, אם תקום ממשלה ונמשיך, חייבים לשדר אופטימיות ולהסביר כמה יציבות היא קריטית".

"אני אומר בצורה ברורה - מבחינת ישראל ביתנו המטרה העיקרית בבחירות היא למנוע מנתניהו לחזור לשלטון, זו המטרה העיקרית. לא זגזגנו, היינו עקביים, עמדנו בלחצים וזה מה שנעשה גם במערכת הבחירות הבאה. לו נתניהו היה מוותר על ראשות הליכוד והיה אומר אני לוקח פסק זמן עד תום ההליכים, הליכוד באותו רגע היה מקים ממשלה ימין מלא-מלא, יציבה, להרבה זמן. אבל האיש דואג לעצמו ולמשפחתו. גם היכולת הזו כל הזמן לשקר במצח נחושה זה מדהים - שמעתי אותו הבוקר אומר שהוא לא יישב עם מנסור עאבס. האיש ישב איתו בבלפור והתחנן על נפשו להקים ממשלה עם מנסור עבאס, שולח את מנסור לרב דרוקמן להכשיר אותו, ועכשיו מבטיח שלא יישב איתו".

"על שמו רשומה הכניעה לטרור. לפני שנה האיש נכנע לאולטימטום של הג'יהאד האיסלאמי ושינה את מתווה מצעד הגדולים. חטפנו רקטות על ירושלים, מתחיל מבצע שומר חומות, חוסר בטחון, האסון הכי גדול - מירון , קרה בתקופתו. מכל אותן סיבות, אסור שהאיש יחזור, ונעשה הכול שזה לא יקרה וכמה שיותר מהיר נקים ממשלה שתוכל לפעול למען אזרחי ישראל".

על יוקר המחייה ועליות המחירים שהיו בתקופתו כשר האוצר, ניסה ליברמן להסביר: "אנחנו אכן נמצאים בכיוון הנכון , אבל כדי לממש תכניות אתה חייב לפחות שנתיים עבודה. שוק הדיור לא משתנה בחודש או חודשיים. תוך שנה הגענו לבלימה והתייצבות במחירים, ולו היינו ממשיכים לעוד שנה היינו מורידים את המחיר. כל הזמן, מעבר לפטנטים והתמריצים שאנחנו נותנים, זה עניין של היצע והיצע ואנחנו עובדים על זה".

"אני קראתי הרבה עצות והמלצות איך להתמודד עם יוקר המחיה - אפשר להתמודד רק באופן מאוד מאוד מסוים, להגדיל הכנסה פנויה. ברגע שאנחנו לא יודעים להתמודד עם מחירי השוק של הסחורות - תראו מה קרה למחירי הפחם, גז, נפט, ברזל חיטה, בהם המדינה לא יכולה להשפיע - אז הדרך להתמודד היא להוזיל את תהליכי העבודה, כמו שעשינו עם היטל עובדים זרים... הגדלנו את דמי הקיום של החיילים בחמישים אחוז, הקפצנו לגמלאים ב-500 שקל בממוצע, הגדלנו מענק שנתי לניצולי שואה ב-60 אחוזים, חתמנו לא מזמן עם שורה של ארגונים על הסכמים, נקודות זיכוי לעובדים עם ילדים בגילאי בית ספר יסודי ועוד".

ליברמן הבטיח בהמשך, כי הוא יוריד את המס על הדלק בעוד חצי שקל (לומר שההטבה שניתנה לפני מספר חודשים תמשך - והמס ירד בעוד חצי שקל. ק"א); "זה טוב לתעשייה וטוב לאזרח אם נוריד את הבלו בשקל על בנזין ועל סולר. זה ישפיע גם על האינפלציה וגם על יוקר המחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר