ניסיונות למניעת בחירות

לחצים על הליכוד: ממשלה חילופית יחד עם 'תקווה חדשה'

בכירי יהדות התורה והציונות הדתית לוחצים את בכירי הליכוד לבטח את העברת ניהול המדינה ליו"ר תקווה חדשה, מכיוון שאינו מאמין להבטחות נתניהו, כדי למנוע הליכה לבחירות חמישיות (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סער במליאת הכנסת השבוע (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

האם בימים הקרובים תמונה ממשלת נתניהו-סער במקום ממשלת בנט-לפיד ותימנע הליכה לבחירות חמישיות תוך שלוש שנים וחצי? זו לפחות תקוות סיעות הימין האחרות באופוזיציה, שחוששות מאי השגת 61 מנדטים גם בסבב הקרוב, ומהישארות נוספת באופוזיציה.

בכירי יהדות התורה והציונות הדתית לוחצים את בכירי הליכוד להעניק ליו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, את הזכות להיות ראש הממשלה החליפי בתקופה הראשונה שלאחר כינון הממשלה, עם הבטחה שיהיה ראש ממשלת המעבר במקרה שיו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יחליט לפזר את הכנסת ה-24 וללכת לבחירות, בדיוק כפי שנחתם בהסכם בין נפתלי בנט ליאיר לפיד, כך דווח הבוקר (חמישי) ב'כאן רשת ב''.

המטרה בהצעה החדשה היא לומר לסער, שפרש מהליכוד בשל אי אמונו בשיטת השלטון של נתניהו, שהפעם יו"ר הליכוד לא יצליח למנוע את קיום הסכם הרוטציה, בשונה מהמהלך שרקם בממשלה ה-35 כדי למנוע את ראשות הממשלה מיו"ר כחול לבן, בני גנץ.

סער ונתניהו. ישובו לשתף פעולה למרות אי האמון ההדדי? (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אפשרות חבירת סער לממשלה היא פחות או יותר האחרונה שנותרה לסיעות הימין באופוזיציה, לאחר ששר הביטחון גנץ הבהיר כי יתנגד לכל ההצעות, כולל ראש ממשלה ראשון ברוטציה למשך שנה וחצי. בשיחות שקיים עם יו"ר יהדות התורה הבהיר גנץ את שאמר בפומבי: אחרי הבחירות אשאף להקמת ממשלת אחדות רחבה, עם מפלגות מימין ומשמאל, אבל עכשיו אתמוך בפיזור הכנסת ואעניק את שרביט ניהול המדינה ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

בתוך כך, בליכוד כלל לא משוחחים עם בכירי ימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת מתן כהנא, מתוך הנחה שלא יבואו כלל לממשלה בראשות נתניהו בכנסת הזו. לעומת השניים הללו, שרת הפנים איילת שקד העבירה מסר ברור לפיו תסכים לשבת תחת נתניהו בתמורה לביטול היציאה לבחירות חוזרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר