שבוע פוליטי דרמטי

לפיד רוצה לפזר הכנסת ביום שני; הליכוד מערימה קשיים

רה"מ המיועד יאיר לפיד, רוצה לשבת בכיסא ראש הממשלה המיוחל כבר ביום שלישי, אבל בליכוד מאיימים שיעכבו את ההליך • למרות זאת, סביר שהפיזור יהיה אכן ביום שני או בשלישי (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכנסת ה-24 על סף פיזור: אם לא תהיינה דרמות בלתי צפויות, 120 חברי הכנסת צפויים להצביע על פיזור הכנסת כבר מחר (שני) או לכל היותר בשלישי, זאת לאחר שהניסיונות, בעלי הסיכויים האפסיים ממילא, להקמת ממשלת ימין חלופית - עלו בתוהו.

מי שמעוניין יותר מכולם בפיזור מהיר הוא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שמעוניין להיכנס מהר ככל הניתן לתפקיד ראש הממשלה, כדי להתחיל את מערכת הבחירות ממקום מרכזי יותר, וכדי שיהיה לו די זמן בתפקיד, שיגרום לו להתקבע בעיני הציבור כמתאים להיות מנהיג המדינה.

מבחינת הליכוד יש רצון לעכב את ההליך, כאשר בכיר במפלגה אמר הבוקר כי מבחינת מפלגתו של ראש האופוזיציה ניתן גם למשוך את הפיזור כמה שבועות, אם בקואליציה לא יגיעו עימם להסכמות, בין היתר באשר לביטול הפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מימינה.

למרות האיומים הללו מצד הליכוד, סביר שמאמציהם יעלו בתוהו, לפי שיש רוב ודאי לפיזור הכנסת, כאשר גם ח"כ ניר אורבך מימינה, שניסה להרכיב ממשלה חלופית, הבין עם שרת הפנים איילת שקד כי הסיכויים אפסו, ונראה שיתמוך גם הוא.

לפי תכנון בכירי הקואליציה, המליאה תיפתח ביום שני ב-16:00 ולא תיסגר עד פיזור הכנסת, גם אם ההליך ימשך מספר שעות רב, עם הניסיון להעביר "חבילת חוקים" ברגע האחרון.

החוק שנועד למנוע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה לא צפוי לעבור בשלוש קריאות במליאה, למרות ניסיונות ח"כים בקואליציה לזרז את ההליך, בשל סירוב הייעוץ המשפטי לחקיקת העניין בהליך כה מהיר.

מבחינת הרכב הממשלה לא צפויים שינויים לפי שפיזור הכנסת הגיע טרם מועד החילופים, אך לפיד הבהיר לסער שאם ירצה לכהן כשר החוץ, הוא יעביר לו את המשרד. אם כך יקרה, שקד תמונה לשרת המשפטים ונפתלי בנט יכהן כשר הפנים, בנוסף לתפקידו כראש הממשלה החליפי וכשר לענייני איראן.

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ מנסה להיכנס גם הוא לקרב על ראשות הממשלה, שכיום מתנהל בין יו"ר הליכוד נתניהו ליו"ר יש עתיד לפיד, ופועל בשני מישורים: צירוף תקווה חדשה תחתיו, ושכנוע גדי איזנקוט שיגיע למפלגתו.

גנץ העביר מסרים לסער כי ירצה לרוץ איתו יחד כדי להגיע ל-15 מנדטים בערך, ואת הרמטכ"ל לשעבר ניסה לשכנע גם כן, כדי שלא ירוץ עם יריבו הפוליטי לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר