"הם אנטי ציוניים"

ליברמן מצא קורבן חדש - "הציונות הדתית"

כאילו לא די לו בהסתה התמידית כנגד הציבור החרדי, היום, מצא שר האוצר עוד ציבור שהוא יוכל להתנגח בהם; "הציונות הדתית היא מפלגה אנטי-ציונית, לא נשב איתם" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן, נואם היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

שר האוצר אביגדור ליברמן, נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו', והודיע על חרם חדש - מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. יצוין כי ראש הממשלה המיועד יאיר לפיד ושר המשפטים גדעון סער, היו אמורים לתת הצהרה בפתח ישיבת הסיעה, אך החליטו ברגע האחרון לבטל את ההצהרה.

בפתח דבריו הסביר ליברמן, "עלות הבחירות הקרובות לקופת האוצר היא 2.4 מיליארד ש"ח. אני מקווה שמי שאחראי על ההוצאה הענקית המיותרת הזו ישלם את המחיר בבחירות הקרובות".

"עקבתי אחרי הדיונים בוועדות היום ואני רואה יוזמות לא אחראיות של הרגע האחרון. אני אומר לכל הח"כים וראשי המפלגות, לא תהיה פה כניעה לאינטרסים אישיים של המפלגות, אנחנו נתנהל באופן אחראי ביותר ולא ניתן יד לכל המשחקים".

לאחר מכן עבר ליברמן להחרים עוד מפלגה ואמר: "אנו תומכים בהקמת קואליציה ציונית. הציונות הדתית היא מפלגה אנטי ציונית שדוגלת במדינת הלכה. לא נשב עם ש"ס ויהדות התורה כי זה מפלגות שמדכאות את הציבור החרדי".

לגבי השביתות במערכת החינוך, ליברמן כבר היה פחות נחרץ ואמר: "המו"מ שמתנהל הוא מורכב ולא פשוט, כמו בכל מו״מ יהיו עליות ומורדות, אני מקווה שאנחנו בסופו של דבר תוך זמן סביר נגיע לעמק השווה ונוכל לחתום על הסכם קיבוצי חדש בהיקף מלא ולא הסכם זמני, כי אחרת אין טעם לבזבז זמן וכסף".

בנוסף, הוא התייחס לקידום לימודי ליבה לחרדים: "אני רוצה להודות לשרת החינוך ומנכ"לית משרד החינוך. אנחנו העברנו החלטה חשובה מאוד שמאפשרת לכל מוסד חינוכי במגזר החרדי, למי שילמד לימודי ליבה לקבל תמריץ של 6000 שקל על כל תלמיד במוסד. אני מקווה שכל מערכת החינוך, גם העצמאי וכל המוסדות האחרים שהם לאו דווקא חלק מאותן רשתות, שירימו את הכפפה וכולם יתחילו ללמוד וללמד לימודי ליבה.

"אני כבר אמרתי יותר מפעם אחת, הדרך ליציאה מהעוני היא קודם כל לימודי ליבה, השכלה ורכישת מקצוע. שאר הדברים פשוט משאירים בכוח את הציבור החרדי עני, מסכן ותלוי בקצבאות ונדבות".

העיתונאי יהודה שלזינגר, ‏שאל את ליברמן, למה הוא התכוון כשאמר - מי האחראי לפיזור שהוא אומר שצריך לבוא איתם בחשבון, ליברמן השיב לו: "הח"כים שאתה מדבר איתם יום יום. מאזן גנאים, זועבי, סילמן, אורבך כל אלה".

לגבי השאלה האם יעשה שינויים ברשימה, השיב ליברמן: "אלי אבידר לא יהיה ברשימה. יש הליך מסודר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר