הח"כים נכנעו

מימון המפלגות יופרד מהחוק לפיזור הכנסת

כמה ממפלגות הקואליציה הביעו התנגדות, וחוק פיזור הכנסת יקודם ללא העלאת מימון המפלגות • המחלוקת מתמקדת כעת בחוק המטרו; הקואליציה תסכים לדרישת האופוזיציה? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ההסכמות שהושגו אמש בין הקואליציה לאופוזיציה פורסמו, ועוררו ביקורת קשה מצד חלק מחברי הקואליציה הדורשים היום (שלישי) להכניס בהם שינויים משמעותיים.

עד כה, הדרישה לעלות את מימון המפלגות במיליוני שקלים הוצאה - והוחלט כי חוק פיזור הכנסת יקודם בלי ההעלאה, שתיבחן על ידי יו"ר הוועדה הציבורית לקביעת מימון הבחירות, השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה, שתגבש ביממה הקרובה את עמדתה.

במקביל, נמשך הוויכוח על חוק המטרו כאשר במפלגת העבודה מאיימים לתקוע את שאר החוקים אם הפרויקט של שרת התחבורה מרב מיכאלי לא יקודם.

בקואליציה תקפו את מיכאלי וטענו כי היה לה שנה שלמה להעביר את החוק, אך היא לא עשתה זאת וכעת מעוררת מהומה מול האופוזיציה ומסוגלת למוטט את כל ההסכמות, ובכך לעכב את מינוי יאיר לפיד לראש הממשלה.

באופוזיציה מנגד, הודיעו כי יסכימו לקידום חוק המטרו בתנאי כי דרישתם לקביעת מועד הבחירות בתאריך ל' תשרי תתקבל, ולא בתאריך ז' חשוון כפי שדורשת הקואליציה.

השרה מיכאלי כתבה היום: "מי שאומר שחוק המטרו יתעכב בקצת אם הוא לא יעבור, פשוט לא מבין אותו. בלי החוק לא יקודמו הליכי קבלת החלטות, לא יקוים תיאום תשתיות ולו"ז סביר, לא יופעלו מגנוני מימון שיביאו ל-150 מיליארד שקל להשקעה בפרויקט. יתכבדו המתדרכים, ילמדו את החוק ואז יסבירו לציבור למה תקעו אותו על פוליטיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר