שבועות אחרי שהתפטרה

היועצת הקרובה של בנט: "נכנעו לסחטנות"

שמרית מאיר, שהייתה ממקורביו של בנט בשנה האחרונה והתפטרה לפני כמה שבועות מספרת: "בנט וכל הקואליציה נכנעו לסחטנות. מרוב ההיאחזות בכיסא, הוא נשבר" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

שמרית מאיר, עד לאחרונה היועצת המדינית ואשת סודו של ראש הממשלה היוצא בנט, חושפת בריאיון ל'ידיעות אחרונות' על היחסים עם בנט והמצב בקואליציה שקרסה מאחורי הקלעים.

בריאיון שיופרסם מחר, מגלה מאיר כי בנט תכנן להסתמך על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, על אחמד טיבי ואוסמה סעדי, כדי שממשלתו תשרוד.

זהו הקש ששבר את גב הגמל ולדבריה הביא להתפטרותה בסופו של דבר. היא התנגדה לכך נחרצות והזהירה אותו כי תוצאת התוכנית תהיה החלפתו בידי לפיד - ואולי עליית נתניהו.

בהמשך הריאיון אמרה מאיר גם דברים חיוביים על בנט. "זה ההבדל בין התכתבות כל הזמן עם כאן ועכשיו, תגובתיות לכל דבר, התנהלות שמאד אפיינה אותו באפיזודות פוליטיות קודמות שלו - אל מול עקביות ובגרות, סט מסרים והתנהלות מתונה ואחראית - שהוא הדגים בצורה יפה במשך כמה חודשים טובים".

"כשהוא טוב, הוא הכי טוב", אמרה והביאה דוגמה. "הלייזר. זה מורשת. הוא ננעל על הלייזר. הוא רוצה לייזר. ואז הוא משגע את כולם עם הלייזר. בלילה הוא לייזר. בוקר טוב, לייזר".

"הם אומרים שהוא הוזה, חולם, לא יהיה ניסוי לפני סוף השנה, מקדים את זמנו וכולם בטלוויזיות חוזרים על זה. והנה יש ניסוי בלייזר – ואתה תראה שזה לא הסוף".

על ניהול הקואליציה של בנט אמרה: "הניהול הפוליטי אצלנו היה כושל מהיום הראשון. אם התחום שלי היה מנוהל כמו התחום הפוליטי, הסורים כבר היו על הגדרות".

מאיר מעידה כי היא הייתה האחת שסיפרה לבנט על פרישת סילמן, הסדק שלדבריה הביא לבסוף לקריסת הממשלה. מאיר העידה כי השיחה הגיעה לבנט בביקור בארה"ב. "הערתי אותו בשש בבוקר ואמרתי לו - סילמן פרשה".

כשנשאלה מה בנט השיב לה, אמרה מאיר "לא כל כך הרבה. אין מה להגיד. זה השלב שבו הכל התחיל להידרדר, ללכת Downhill לגמרי...".

בעקבות הפרישת של סילמן הסחטנות גברה לדבריה בקרב אנשי ימינה. מאיר העידה: "נכנסו ללשכה ובחסות הנטישה הם שמו לו אקדח על השולחן".

כשנשאלה על ידי העיתונאי נדב אייל מי זה "הם"? השיבה: "'הם' זה החבורה מימינה. בסדר? שמו לו אקדח על השולחן".

"אני אגיד: הם זה אורבך, אביר קארה, איילת שקד. "איילת. כן. כל אחד מהם היה יכול להיות הנוטש הבא. זה הסיפור. סחטנות".

על יחסי בנט-שקד אמרה: "אני חושבת שהם לא קרובים כבר כמה שנים טובות מאוד. הרבה לפניי. היא העדיפה להיות שרת הפנים מאשר להסתכן באחוז חסימה... אני חושבת שכולנו מכירים את הסקרים. אין לה (מנדטים), להפך, היא גורעת... בסופו של דבר שקד איימה על בנט משך חודשים באקדח ריק מכדורים".

על השאלה מה ההישג החשוב ביותר של הממשלה בתחום המדיני, היא משיבה: "היחסים שנבנו עם ממשל ביידן". היועצת לשעבר מדברת בפרט על ההצלחה להשאיר את משמרות המהפכה האיראניים ברשימת ארגוני טרור. "אני חושבת שזה אחד ההישגים הדיפלומטיים של הממשלה הזאת, שבו כל אחד עובד בגזרתו כדי לעשות מהעניין הזה אירוע".

עוד חשפה בריאיון כי ראש הממשלה היוצא בנט היה מוכן להגיע לשיתוף פעולה גלוי עם הרשימה המשותפת. והעידה כי זה האירוע שיצר את הקרע בינה לבינו, ובסופו של דבר הוביל לעזיבתה. "בחול המועד פסח הבנתי שהתוכנית למושב היא להישען על שיתופי פעולה עם הרשימה המשותפת, אוסמה סעדי ואחמד טיבי. הרי אין רוב לממשלה."

כשנשאלה איך הבינה את זה, אמרה: "בנט אמר לי. התשובה שלי הייתה שזו הולכת להיות טעות קשה מאוד. אני אומרת לו, 'רעיון רע מאוד'. חשבתי שהוא מכסח במכסחת דשא, מתוך הסחרור הזה של ההיאחזות (בשלטון), את הלגיטימיות של הממשלה הזאת".

מי זה הוא? "בנט. כל הקואליציה. בכך שהם נכנעים לכל סחטנות בהיאחזות הנואשת הזאת בכיסא, והיאחזות, שמרוב שהייתה חזקה, הכיסא נשבר".

הקרע עם בנט העמיק. "זה גרם להתרחקות בינינו, מן הסתם. הבנתי שהוא לא שומע. הוא לא רוצה לשמוע. והבנתי שאין היגיון בשיגעון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר