התקווה של הפלסטינים

מקורב לאבו מאזן: "הקלה גדולה עם כניסת לפיד לתפקיד"

כניסתו של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה אחרי בנט, מעוררת תקווה חדשה ברשות הפלסטינים, שם חשים "הקלה גדולה" מכך ומצפים "שיאמר בפומבי את מה שאמר בחדרים סגורים" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

כניסתו של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה מפיחה תקווה חדשה ברשות הפלסטינית שם מזהים חלון הזדמנויות חדש להגיע להישג מדיני, כך מדווח מוחמד מג'אדלה ב-N12.

בימים האחרונים קיימו ברשות הפלסטינית התייעצויות בדרגים הבכירים ביותר, חלקן בנוכחות יו"ר הרשות אבו מאזן; המטרה, להגיע להישג מדיני בסיוע לחץ מצד הממשל האמריקני.

לפי הדיווח של מג'אדלה, גורם בכיר המקורב לאבו מאזן אמר שהוא מצפה שלפיד יאמר בפומבי את מה שאמר, לטענתו, בשיחות סגורות.

"אנחנו חשים הקלה גדולה עם כניסתו של לפיד לתפקיד", אמר. "אין ספק שהוא יותר טוב משאר האופציות עבורנו. אנחנו מצפים לשמוע ממנו בפומבי דברים שנאמרו בעבר בחדרים סגורים לשליחינו שפגשו אותו".

בנאומו הראשון, לפיד לא התייחס לפלסטינים אך אמר: "אני עומד לפניכם ברגע הזה ואומר מכאן לכל מבקשי רעתנו, מעזה ועד טהרן, מחופי לבנון ועד סוריה, אל תנסו אותנו. ישראל תדע להשתמש בכוחה למול כל איום, ומול כל אוייב".

"אנחנו מאמינים", הבהיר לפיד, "שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. הקמתה לא מתחילה ב-1948, אלא ביום בו יהושע בן נון חצה את הירדן וחיבר לנצח בין עם ישראל לארצו, בין הלאום היהודי למולדת הישראלית".

"אנחנו מאמינים שישראל היא מדינה יהודית. אופיה יהודי, זהותה יהודית. גם יחסה לאזרחיה הלא יהודים הוא יחס יהודי", אמר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר