למרות החקיקה התקועה

מתקרב הפטור מוויזה לישראלים בארה"ב

שרת הפנים שקד, השר לביטחון הפנים בר לב וסגן שגריר ארה"ב בישראל חתמו על הסכם שיתוף מידע בין המדינות, שמקדם את הפטור: "השאיפה - לסיים עד דצמבר" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מעמד החתימה, היום (צילום: דוברות שרת הפנים)

הטיסה שלכם לארצות הברית מתקרבת, בלי צורך להגיע לשגרירות האמריקנית: שרת הפנים איילת שקד, השר לביטחון הפנים עמר בר לב וסגן שגריר ארצות הברית בישראל ג'ונתן שרייר חתמו הבוקר (חמישי) על מסמך שני מתוך שניים שהיו צריכים לעבור בין המדינות, בדרך לשחרור הצורך בקבלת ויזה לפני שממריאים לאמריקה.

ההסכם שנחתם הוא הסכם שיתוף מידע עם ה-FBI, לפיו יוכלו שתי המדינות לבדוק 1,000 פעמים בשנה טביעת אצבע שנלקחת מהמדינה השנייה ולשאול באשר לאזרחים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות, זאת לאחר שלפני כארבעה חודשים נחתם ההסכם הראשון בנושא, הקשור בשיתוף המידע בין המדינות, וכך ישראל הוכרזה כעומדת בתנאי הסף הבינלאומיים.

כעת, אחרי שהמהלך המרכזי עם ארצות הברית עבר בהצלחה, הדבר היחיד שמעכב את קידום הפטור מוויזות הוא בלימת החקיקה בכנסת, לאחר שפוזרה, ובשל סירוב האופוזיציה להעביר את "חוק הוויזות" כדי לא לתת לממשלה תמונת ניצחון כלשהי.

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה במעמד החתימה: "זהו, כל ההסכמים נחתמו, כעת נותר להעביר בכנסת שלושה חוקים. על אף שהליכוד מנסה לעכב לאזרחי מדינת ישראל את הפטור מוויזות, שנמצאות בשלב הכי מתקדם שהיו אי פעם עקב שיקולים פוליטיים, אנחנו ממשיכים לרוץ בכל הכוח במקביל ולקדם עוד הסכמים שהם תנאי הכרחי לכניסה לתוכנית הפטור. ביחד עם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, אנחנו עובדים ברמה היום יומית כדי לסיים את התהליך עד דצמבר".

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, הוסיף: "הסכם ה-PSCS הוא בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. ההסכם יסדיר מנגנונים להגברת שיתוף הפעולה בין ממשלת ישראל לממשל בארצות הברית בכל הנוגע למלחמה בפשיעה חמורה ובטרור, באמצעות מערכות מתקדמות שיאפשרו לנטר ולאתר גורמים חשודים. יתר על כן, מדובר בצעד נוסף ומשמעותי בתהליך השתלבותה של ישראל בתוכנית לפטור מוויזות לארצות הברית. תפקיד משמעותי בהובלת הפרויקט מוטל על המשרד לביטחון הפנים ועל משטרת ישראל, ואנו נפעל לקידומו באופן שיתרום ליחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר