הביקור הראשון בישראל

ביידן: הטיסה שלי מישראל לסעודיה - סמל קטן להתקרבות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לביקור הראשון המתוכנן שלו בישראל ולטיסה הישירה שלו מישראל לסעודיה ואמר כי מדובר: "סמל קטן לצעדים לקראת נורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי" (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ביידן (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס הליה (ראשון) לביקור הראשון המתוכנן שלו בישראל ולטיסה הישירה שלו מישראל לסעודיה ואמר כי מדובר: "סמל קטן לצעדים לקראת נורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי".

בטור מיוחד שפרסם הנשיא ב'וושינגטון פוסט', התגאה ביידן: "בנינו מחדש את קשרי ארה"ב עם הפלסטינים. בעבודה עם הקונגרס, הממשל שלי החזיר תמיכה של כ-500 מיליון דולר לפלסטינים, בתוך העברת חבילת התמיכה הגדולה ביותר לישראל בהיסטוריה על סך למעלה מ-4 מיליארד דולר".

ביידן הזכיר את השיחה בין ראש הממשלה איר לפיד ליו"ר הרשות אבו מאזן: "השבוע שוחח ראש ממשלה ישראלי עם נשיא הרשות הפלסטינית לראשונה אחרי חמש שנים".

"אעסוק בדיפלומטיה באופן אינטנסיבי - כולל באמצעות פגישות פנים אל פנים - כדי להשיג את המטרות שלנו", הוסיף הנשיא ביידן.

לדברי ביידן: "אהיה הנשיא האמריקני הראשון שיטוס מישראל לג'דה שבסעודיה - הטיסה הזו תהיה סמל ליחסים הצומחים ולצעדי הנורמליזיציה בין ישראל לעולם הערבי".

נשיא ארה"ב התייחס לשיחות של המעצמות עם איראן ואמר: "איראן היא מבודדת עד שתחזור להסכם הגרעין שקודמי נטש ללא תוכנית שתחליף אותו. בחודש שעבר הצטרפו אלינו יותר מ-30 מדינות כדי לגנות את חוסר שיתוף הפעולה של איראן עם הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית בנוגע לפעילות הגרעינית שעברה.

"הממשל שלי ימשיך להגביר את הלחץ הדיפלומטי והכלכלי עד שאיראן תהיה מוכנה לחזור לעמוד בהסכם הגרעין של 2015".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר