"נתעלם ממכונת הרעל" • צפו

גנץ וסער: "אנו מתאחדים - לא לגזענות, כן לציבור החרדי"

שני השרים הבכירים קיימו הערב הצהרה לתקשורת בה הודיעו רשמית על האיחוד ביניהם, השניים לא התייחסו לשאלה אם אייזנקוט יצטרף • גנץ: 'לאחר 3 מערכות בחירות, קיבלתי החלטה קשה' (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ וסער, הערב (צילום: דוברות תמונה: Tomer Neuberg/Flash90)

שר הביטחון בני גנץ ועמיתו לשולחן הממשלה, שר המשפטים גדעון סער, ערכו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה הכריזו על ריצה משותפת - תחת רשימה אחת. כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת'.

ראשון הדוברים, היה מי שצפוי לעמוד בראש הרשימה בני גנץ: "אזרחי ישראל, מאז כניסתי לפוליטיקה אני חוזר ואומר שאנחנו נמצאים במצב פנימי וחברתי לא הגיוני וחסר תקדים. הישראלים אוהבים את המדינה, אוהבים אחד את השני, ואפילו מסכימים על רוב הנושאים, ובכל זאת ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי, הממלכתי והפוליטי הגדול בתולדותיה".

"יותר מדי פעמים הקצוות והשוליים נותנים את הטון והמרכז הישראלי נותר בלי קול. יותר מדי שנים שבנימין נתניהו, גורר את הליכוד והמדינה לכרסום בממלכתיות ולפגיעה בעקרונות הדמוקרטיים. ישראל ראויה וזקוקה ליותר מזה. החברה הישראלית לא צריכה עוד לבחור בין קצוות - היא צריכה מרכז ישראלי וממלכתי שיוביל אותה. מרכז שבו אנשים מתבוננים מעט פנימה, רבים מהם יכולים להשתייך אליו".

לדברי גנץ, "לפני קצת יותר משנתיים, עם תחילת מגפת הקורונה, לאחר שלוש מערכות בחירות, קיבלתי החלטה קשה שגם פגעה בי פוליטית אך לא יכולתי לעמוד מנגד. שמתי את היריבות הפוליטית בצד, והנחתי יד על ההגה. היד הזו, הצליחה לבלום פגיעה אנושה בדמוקרטיה ולשמור על מערכת המשפט, ולאחר מכן הייתה המנוע להקמת ממשלת השינוי - שעשתה דברים מצוינים למען מדינת ישראל".

"לצערי, מספר מועט של אנשים בקצוות, עצרו את הדרך שבה התחלנו לצעוד, והורידו אותנו מהמסלול המרכזי לשוליים. מהשנה האחרונה למדנו - שהקצוות חייבים להתכוונן למרכז. היום, אנו מניחים את אבן היסוד לממשלה הבאה.
היום, מתוך ניסיון, הכרת המציאות ובצניעות, אני ושותפי גדעון סער, ביחד עם כל אנשי כחול לבן ותקווה חדשה, מתחילים לצעוד בדרך לפתרון המשבר הפוליטי ומקימים את הבית של המרכז הממלכתי".

"הגענו להסכמות טובות שיאפשרו לנו לשרת את אזרחי ישראל, כשתי מפלגות ותנועות שמבטאות את הקול האחראי, הריאליסטי, הביטחוני, והליברלי. הכוונה שלנו היא להקים לאחר הבחירות ממשלת אחדות, מרכזית, יציבה וממלכתית. ממשלה שתגיד - לא לגזענות, לא לקיצוניות וכן לאחדות בין כל חלקי העם וכל אזרחי המדינה: חרדים, דתיים וחילונים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים ויהודים – ממשלה שתיצור חיבור, בין כל מי שמאמין בישראל יהודית, דמוקרטית ובטוחה.
אזרחי ישראל זקוקים לממשלה מתפקדת שתדע לשמור על הביטחון".

לדברי גנץ, "הם חייבים ממשלה שתאחד את העם, תטפל באתגרים הביטחוניים מחוץ ומבית, במשילות, ביוקר המחייה, ובפערים במערכת החינוך והבריאות. יש המוני ישראלים בכל חלקי החברה, שיש בהם רצון עמוק לשותפות, לאחדות וליציבות. יש הרבה אנשים בימין הממלכתי שמחפשים בית. ובבחירות הקרובות תהיה לכולם כתובת אחת".

"החיבור שאנו בונים היום, מתבסס על אמון אישי, על ערכים משותפים, ועל הערכה הדדית שאני ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער חולקים. גדעון, אדם בעל ניסיון רב, שביצע שורה של תפקידים בכירים בהצלחה, הוכיח שהוא מנהיג אמיץ וישר, אדם ששם את האגו בצד, והיה מהגורמים המרכזיים להקמת ממשלת השינוי. אדם שהביא להישגים רבים במשרד המשפטים, לאחר שנת הבלימה".

"בפתח מערכת הבחירות הקודמת", הסביר גנץ: "אמר גדעון את הדברים הבאים: "רבים מאזרחי ישראל מביטים לעתיד בחרדה וללא תקווה, הם שואלים איזה עתיד צפוי לי ולילדי ולנכדיי. זה לא תמיד היה כך וזה לא חייב להיות כך. יש ישראל טובה יותר אך המערכת הפוליטית במצבה ובהרכבה הנוכחיים לא יוכלו לבצע את התיקון הנדרש." הדברים הללו נכונים גם היום. לכן החלטנו ללכת ביחד, ואנו גם קוראים לגורמים נוספים שתומכים בדרך הממלכתית הזו להצטרף אלינו. אנחנו קוראים לכל מי שמכיר בישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית חזקה ובטוחה ואינו מחזיק בעמדות גזעניות, לקחת חלק. אנחנו קוראים לבוחרים שרוצים שתוקם פה ממשלה, שרוצים ביציבות, לתת בנו את אמונם. אנחנו קוראים לכל מי שישראל יקרה לו, להצטרף ולשים את ישראל לפני הכל".

הנאום של סער

"אזרחי ישראל", פתח סער את דבריו, "מדינתנו האהובה עדיין מצויה בעיצומו של המשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה. ישראל זקוקה היום לתקווה חדשה ולמהלך שיוציא אותה מהמשבר למרחב. תפקידם של מנהיגים הוא להתוות את הדרך לכך. בני ואני, כל אחד בנתיבו, פעלנו כל חיינו למען המדינה. בדיאלוג ארוך, מכבד וממצה בינינו מצאנו מכנה משותף רחב מאוד. הגענו להסכמה לשלב כוחות למען הקמת מחנה פוליטי פטריוטי גדול של הימין הממלכתי עם המרכז הביטחוני. נרוץ ברשימה מאוחדת של כחול לבן עם תקווה חדשה בבחירות הקרובות. מחנה פוליטי מאוחד כזה יוכל לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום".

"היעד הפוליטי שאליו יש לחתור אחרי הבחירות הקרובות הוא הקמתה של ממשלת אחדות לאומית רחבה שאינה נסמכת על הקצוות. בני גנץ הוא היום המנהיג המתאים לעמוד בראש ממשלת אחדות כזאת. בין המחנה של מפלגות "גוש נתניהו" לבין המחנה שמשמאל למרכז – יש מקום לכוח פוליטי חזק ואחראי של הימין הממלכתי והמרכז הביטחוני. כוח ממלכתי ופטריוטי זה יציע לישראל כיוון טוב ונכון יותר ממה שמציעים לה בצדדיו. זה הדבר האחראי והנכון לעשות ואת זה אנחנו עושים היום. הציפיה של אזרחי ישראל מנבחריהם היא להתעלות. לייצר כוח פוליטי גדול ולא לקדש ניואנסים".

"בממשלה", הוסיף סער, "שנינו עומדים בראש המערכות החשובות האחראיות לביטחון ישראל ולשמירה על שלטון החוק וזכויות האזרח. בני גנץ, את כל חייו הבוגרים, במשך עשרות שנים, העניק למען ביטחון ישראל. כאחד האנשים בעלי הניסיון בממשלה ובכנסת עקבתי אחריו בשנים האחרונות מאז נכנס למערכת הפוליטית. בני קיבל החלטות שביסודן טובת המדינה מעל כל שיקול אישי או מפלגתי. זה בדיוק מה שאני עשיתי בנחישות, בתנאים לא קלים".

"יותר מכך", הוסיף סער בעוקצנות: "בני עמד איתן מול מכונת הרעל. הוא הוכיח יכולת התמודדות, יכולת עמידה ויכולת ספיגה. הוא ידע להיחלץ ממצב פוליטי משברי באופן מרשים וכנגד כל הסיכויים. בשנים אלה הוא צבר את הניסיון הפוליטי החיוני, לצד בקיאותו העמוקה בבעיות ובאתגרים היסודיים של ישראל – האסטרטגיים והחברתיים. הוא כשיר עתה להוביל את ישראל ולפעול לאחד את החברה הישראלית השסועה".

"אני בא עם חברי לשותפות הזאת בלב פתוח למען מדינת ישראל האהובה, שאותה אנו משרתים ואת טובתה אנו שוחרים. מגיע לה שנתעלה עבורה. מגיע לנו שנילחם עבורה, ואנחנו יודעים להילחם. סמלי שאנחנו מקיימים את היום הזה ביום הזכרון ליצחק שמיר שקידש את האחדות. בואו איתנו ואחרינו למען עתיד ישראל", סיים גדעון סער את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר