לקראת ביקור ביידן

נתניהו: "מתכוון להביא הסכמי שלום עם ערב הסעודית"

לקראת ביקור נשיא ארה" בישראל, ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מסר הצהרה לתקשורת: "אם אשוב להנהיג את ישראל אני מתכוון להביא הסכמי שלום עם ערב הסעודית" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

יומיים לפני הנחיתה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מסר הערב (שני) הצהרה לתקשורת: "אם אשוב להנהיג את מדינת ישראל אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם ערב הסעודית".

בפתח דבריו הדגיש נתניהו: "הביקור של הנשיא ביידן בישראל הוא ביקור חשוב, לא רק משום שכידיד ישראל הוא מבטא את הברית האיתנה בין ישראל לארה״ב, אלא גם משום שמכאן הוא טס לערב הסעודית.

"הטיסה הישירה של הנשיא ביידן מישראל לסעודיה, כמו הטיסה הישירה של הנשיא טראמפ מסעודיה לישראל, כשקיבלנו את פניו כשנחת בישראל לפני חמש שנים, היא ביטוי לשינוי העצום שחוללנו במזרח התיכון בעשור האחרון. המדיניות שהובלנו יצרה באמת מזרח תיכון חדש".

נתניהו הוסיף: "היום אני מבקש להביע את הערכתי לנסיך הכתר של סעודיה, מוחמד בן סלמן, על תרומתו להשגת ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו - 'הסכמי אברהם'.

"כראש הממשלה שלכם, יחד עם אנשים מצויינים בישראל, פתחנו לראשונה את השמיים לטיסות לישראל מעל שמי סעודיה. זה היה השלב הראשון לכינון נורמליזציה עם ערב הסעודית. בנוסף פעלנו גם לקדם טיסות ישירות למכה לאזרחי ישראל המוסלמים וטיסות מקוצרות בין אסיה לישראל. כולנו נברך על כך אם היוזמות הללו יבשילו במהלך ביקורו של הנשיא ביידן השבוע".

"אבל אני רוצה להגיד דבר נוסף", הצהיר נתניהו: "אם אשוב בשליחותכם להנהיג את מדינת ישראל, אני מתכוון ללכת הרבה יותר רחוק. אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם ערב הסעודית וגם עם מדינות ערביות נוספות".

"אני יודע שמנהיגים רבים במדינות ערב סומכים עליי. הם מאמינים שתחת הנהגתי לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. עמדה איתנה זו סייעה רבות להשגת ״הסכמי אברהם״, והיא תאפשר לי בשליחותכם להרחיב עוד יותר את מעגל השלום", סיים נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר