רגע לפני הגעת ביידן

לפיד הקפיא בנייה במזרח י-ם; גנץ אישר הקלות לפלסטינים

לשכת רה"מ דרשה מהוועדה לתכנון ובנייה בי-ם להסיר תוכנית לבניית שכונות יהודיות במזרח הבירה; שקד החליטה לדחות את הדיון כולו • גנץ אישר "צעדים בוני אמון" עם הרשות הפלסטינית (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בתמוז תשפ"ב | 12.07.22
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לשכת ראש הממשלה, יאיר לפיד, נערכת בשעות אלו במלוא המרץ לביקור נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ברביעי, חמישי ושישי הללו. בניסיון לוודא כי המפגש יעבור בדרך טובה ויוכתר כמוצלח, החליטה לשכת ראש הממשלה על הקפאת הליך משמעותי לבנייה נוספת בשטחים מעבר לקו הירוק, כך פורסם הערב (שלישי) ב'וואלה!'.

החלטת לפיד נוגעת לדיוני הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים, שהייתה צפויה להתכנס ביום שני לאישור תוכנית לבניית 2,000 יחידות דיור חדשות בשכונות יהודיות במזרח ירושלים. ע"פ הדיווח, בשעה שהפרטים הגיעו ללשכת ראש הממשלה, ירדה ההנחיה להסירן מסדר היום.

שרת הפנים איילת שקד, שמנסה בימים אלו להתייצב עם מפלגתה ימינה מעל אחוז החסימה, החליטה שתפעיל את כוחה כדי למנוע מלשכת ראש הממשלה את תכנונה, ולכן ביטלה את כל סדר היום של הוועדה לתכנון ובנייה ולא רק את תוכנית בניית 2,000 יחידות הדיור ליהודים במזרח ירושלים. לפי לשכת שרת הפנים, בשבוע שלאחר מכן ידונו בכל התוכניות כפי שתוכנן לשבוע הקרוב. "לא אתן במשמרת שלי שיפגעו בתוכניות הבנייה ליהודים בלבד, ועל כן החלטתי לדחות את כל התוכניות באופן גורף בשבוע בלבד", אמרה שקד.

הסיבה לכך טמונה בכך שלפיד רוצה שלא תתעוררנה בעיות מול ביידן בביקור, בטח מבחינת הפלסטינים, שעתידים לפגוש את נשיא ארצות הברית ביום שישי, כאשר גם נעשתה בקשה ישירה של וושינגטון לירושלים שישראל "לא תעשה צעדים שעלולים להגביר את המתיחות עם הפלסטינים" עד לאחר ביקור ביידן.

בתוך כך, בישראל ממשיכים להקל על החיים ברשות הפלסטינית, כמסר לנשיא ארצות הברית שמתקרב ארצה: שר הביטחון בני גנץ אישר שורת צעדים אותם הגדיר כ"בוני אמון בין ישראל לרשות הפלסטינית", לאחר פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בשבוע שעבר.

לפי החלטת שר הביטחון, שהועברה לטיפול מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יאושר רישום 5,500 חסרי מעמד במרשם האוכלוסין הפלסטיני, בנוסף ל-12,000 שכבר אושרו; תאושרנה שש תוכניות מתאר לפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון; מכסת הפועלים מרצועת עזה שרשאים להיכנס לעבודה ומסחר בישראל תוגדל ב-1,500 נוספים, ותגיע ל-15,500; וכן יפתח מעבר חדש, "מעבר סאלם", שיאפשר כניסת ערבים ישראלים לג'נין.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק, תקפו את לפיד וגנץ על החלטותיהם: "הצעדים 'בוני האמון' של ממשלת לפיד בנט כלפי הפלסטינים הם צעדים הורסי אמון כלפי ציבור הבוחרים בישראל. בזמן ששרי הממשלה שנבחרו בקולות הימין עסוקים בהצלת שאריות הקריירה הפוליטית שלהם, הם נרדמים בשמירה על המעט שהבטיחו לציבור: ממשלת סטטוס קוו מדיני. כל מאחז פלסטיני שיולבן וכל יחידת דיור ישראלית שתוקפא הם כתם של קלון על מצחם של השרים הללו, שמעדיפים לעסוק בעצמם במקום לעמוד כחומה בצורה בפני המגמות האוסלואידיות של לפיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר