סקר חדש

61 מנדטים לגוש הימין, 'ימינה' מתחת לאחוז החסימה

גוש הימין מקבל 61 מנדטים בסקר שפורסם הערב בחדשות 14, מפלגת 'ימינה' בראשות שקד לא עוברת • בשאלת ההתאמה בין נתניהו ללפיד - הפער קטן • הנתונים (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בסקר חדש, שנערך ע"י מכון 'דיירקט פולס' ופורסם הערב (רביעי) בחדשות 1, לגוש הימין יש 61 מנדטים אם הבחירות היו נערכות היום. איילת שקד לפי הסקר הזה מתחת לאחוז החסימה.

זו מפת המנדטים לפי הסקר אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות כעת: הליכוד - 36, יש עתיד - 20, כחול לבן התקווה החדשה 14, הציונות הדתית - 9, ש"ס - 9, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו - 6, העבודה - 5, הרשימה המשותפת - 5, רע"מ - 5, מרצ - 4, ימינה - 1.9%. חלוקה לגושים גוש הימין מקבל כאמור 61 מנדטים. גוש המרכז שמאל והרשימה המשותפת יחד - 59 מנדטים.

עוד נשאלו הנסקרים בסקר מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה. כאן בנימין נתניהו גרף את המקום הראשון עם 42%. אחריו יאיר לפיד עם חצי בדיוק 21%. בני גנץ - 16%. לעומת זאת 21% השיבו שאינם יודעים.

כשהאופציות שהוצגו, בהתאמה לראשות ממשלה, היו של נתניהו ולפיד בלבד, הפער בין השניים היה קטן משמעותית. בנימין נתניהו קיבל במקרה הזה 46% ואילו יאיר לפיד 41%. עוד 13% השיבו שאף אחד מהם או שלא החליטו.

בסקר נבדק גם אם יש ללפיד לגיטימציה להוביל מו"מ עם הפלסטינים בתקופת הבחירות. 53% השיבו שאין לגיטימציה, ואילו 42% השיבו שיש.

המדגם נערך באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 12 ביולי 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,135 נדגמים בוגרים (בני 18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר