זעם פלסטיני

ביידן ואבו מאזן ינאמו בנפרד; הפגנות ברשות הפלסטינית

נשיא ארה"ב יגיע מחר לבית לחם לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית עבאס, וברמאללה זועמים על הממשל האמריקני • היום: הפגנות ברמאללה ובשכם • כל הפרטים (חדשות, מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מאוכזב, אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עתיד להעביר היום (חמישי) את עיקר ביקורו בישראל, כולל פגישות אישיות עם ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ומחר יחתום את ביקורו בהגעה חטופה לרשות הפלסטינית, לפגישה עם יו"ר הרשות הוותיק, מחמוד עבאס. עם זאת, על אף הציפיות הרבות מממשל ביידן, הפלסטינים זועמים על האמריקנים ומתכננים הצהרות נפרדות של שני המנהיגים.

הסיבה המרכזית לזעם הפלסטיני טמונה בכך שבוושינגטון העבירו מסר לפיו ארצות הברית לא תלחץ את ישראל להתחיל בסוג של חזרת פתרון שתי המדינות לשולחן המשא ומתן, והם אינם מצפים להישג מדיני כלשהו, על אף ההקלות שאישר להם שר הביטחון בני גנץ ביום שלישי.

לא זו אף זו, ממשל ביידן ביקש מלשכת אבו מאזן להסכים להצהרה משותפת שבה ייתן מחמוד עבאס את ברכתו הפומבית להסכמי הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב, אך היושב ברמאללה סירב למתן ההצהרה.

בעקבות החיכוכים הללו, ברמאללה ובשכם, שתי ערים מרכזיות ברשות הפלסטינית, מתוכננות הפגנות נגד ההתנהלות האמריקנית, בתכנון עיקרי של תנועת חמאס המנסה לכרסם בכוח הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר כי "ביקור ביידן באזור ישרת רק את האינטרסים הישראליים על חשבון האינטרס הפלסטיני". גם בג'יהאד האיסלאמי נשמעו אמירות דומות: "ביקור ביידן מסמל סימן רע לעם הפלסטיני ולעניינו, ולא יביא כל טוב לו או לאומה הערבית או האסלאמית".

ביקור נשיא ארצות הברית באיזור מתקיים כחודשיים לאחר שנהרגה העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה, לה הייתה גם אזרחות אמריקנית. משפחתה ביקשה לפגוש את הנשיא ואף שלחה לו מכתב לפיו ממשלו "אימץ את מסקנת ישראל לגבי נסיבות מותה", אך לא מתוכננת פגישה כזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר