משבר עם פוטין

רה"מ לפיד: "סגירת ה'סוכנות' ברוסיה - אירוע חמור"

ראש הממשלה יאיר לפיד, כינס דיון בראשותו בנושא פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה וזה בצל הקריאה הרוסית לעצור את פעילות ה'סוכנות' במדינה: "ישליך על היחסים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
פוטין ויאיר לפיד (צילום: shutterstock ו-Marc Israel Sellem/POOL)

ראש הממשלה יאיר לפיד, כינס היום (ראשון) דיון בראשותו בנושא פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה וזה בצל הקריאה הרוסית לעצור את פעילות ה'סוכנות' במדינה.

לפיד אמר בדיון כי היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה. סגירת משרדי הסוכנות תהיה ארוע חמור, שישליך על היחסים.

ראש הממשלה הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי במקביל להמשיך ולקדם דיאלוג מדיני בכיר בנושא.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי רוסיה פועלת להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית בכל שטחה של רוסיה. השבוע צפוי דיון בבית משפט במדינה בנושא המשך פעילות הסוכנות היהודית, דבר שעשוי לפגוע קשות ביהדות רוסיה וביחסי רוסיה-ישראל.

לפני מספר שבועות דווח כי ביקשו הרוסים מהסוכנות היהודית במוסקבה להפסיק את פעולותיהם במדינה, כך על פי הדיווח של צביקה קליין בג'רוזלם פוסט. הבקשה מעוררת חשש בקרב יהדות רוסיה, שחוששת כי במקרה וירצו לצאת מהמדינה לא יהיה להם גורם שיסייע להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר