סער וגנץ יורדים

סקר חדש: גוש ימין-חרדים עם 60 מנדטים

100 ימים נותרו ליום הבחירות והמערכת הפוליטית עדיין בערפל, כאשר אין גוש שמצליח להשיג רוב מוצק להקמת ממשלה • 'ימינה' מתרסקת • אלו נתוני הסקר החדש שפורסם הערב (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נתניהו והנציגים החרדים במליאת הכנסת | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

100 ימים ליום הבחירות: גוש נתניהו והמפלגות החרדיות, עומד גם הערב (ראשון) הזה סביבות ה-60 מנדטים ולא מצליח להתרומם.

על פי תוצאות הסקר שפורסם ב'כאן', על ידי הסוקר הוותיק דודי חסיד, אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ל-35 מנדטים.

המפלגות החרדיות מקבלות על פי הסקר 15 מנדטים, כאשר ש"ס גורפת שמונה מנדטים ויהדות התורה שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים.

מפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, זוכה על פי הסקר ל-22 מנדטים, ואילו החיבור של בני גנץ עם גדעון סער ממשיל לאבד מכוחו והערב הם מקבלים בסקר 12 מנדטים בלבד.

הציונות הדתית עם סמוטריץ' ובן גביר מקבלת עשרה מנדטים, כאשר סמוטריץ' עומד בראש, בסקר לא נבדק, כמה המפלגה תקבל אם בן גביר יעמוד בראש.

מפלגת העבודה לא מצליחה להתרומם אף היא ובסקר היא מקבלת שישה מנדטים בלבד, כאשר מפלגת מרצ בראשות זהבה גלאון מקבלת חמישה מנדטים (בסקר נבדק גם האפשרות שגולן יעמוד בראש - ועל פי התוצאה המפלגה תרד לארבעה מנדטים - והרשימה המשותפת תזכה בעוד מנדט. ק"א)

הרשימה הערבית המשותפת זוכה בסקר לשישה מנדטים, ואילו רע"מ של מנסור עבאס מקבלת ארבעה מנדטים בלבד. מפלגת ישראל ביתנו של ליברמן, נותרת על חמישה מנדטים.

מי שמתרחקת מאוד מאחוז החסימה, זו המפלגה שניתנה בירושה לאיילת שקד - מפלגת ימינה, שמתרחקת מאוד מאחוז החסימה ויורדת לשפל של 1.6%.

כך או כך, גוש נתניהו והמפלגות הדתיות והחרדיות עומד על 60 מנדטים, כאשר גוש השמאל-מרכז עם 54 מנדטים - ובתווך נמצאת הרשימה המשותפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר