תוקף את לפיד וגנץ

נתניהו: "המשבר עם רוסיה נוצר מחובבנות"

ראש האופוזיציה מסר הצהרה לתקשורת ברקע הסלמת היחסים בין ירושלים למוסקבה, אך ראש הממשלה ושר הביטחון הגיבו מיד: "האדם האחרון שיכול לדבר על קשקשת" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש האופוזיציה בהצהרתו הערב (צילום: עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)

המשבר בין ישראל לרוסיה נמצא, לכאורה, בשלבי סיום, עם אמירות מפייסות ממוסקבה וירושלים באשר למשבר הסוכנות היהודית, אבל כשהדברים קורים בזמן מערכת בחירות אין ספק שהצד האופוזיציוני ינצל זאת כדי לתקוף.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב (שלישי) את ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, שני הפוליטיקאים שמתחרים איתו על תפקיד ראש הממשלה לאחר הבחירות, והאשים אותם בהתדרדרות היחסים עם אחת המדינות החזקות בעולם:

"אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר מסוכן ביחסים בין רוסיה וישראל. אפשר וצריך לצאת מהמשבר הזה. בימים האחרונים אני מודאג מזה שמה שבנינו, במשך שנים, מתערער ממש לנגד עינינו בשבועות האחרונים. זה קורה בגלל שילוב של חובבנות, חוסר אחריות, ויהירות", טען יו"ר הליכוד.

"יש בקשה אחת מלפיד וגנץ: תפסיקו את הקשקשת. ההתנהלות שלכם מסכנת את הביטחון הלאומי שלנו. אם המשבר לא ייעצר מיד הוא עלול להביא לפגיעה חמורה בביטחוננו", התריע נתניהו, לא לפני ששיגר עקיצה ליו"ר יש עתיד ויו"ר כחול לבן - התקווה החדשה.

דקות בודדות לאחר הצהרת ראש האופוזיציה, שני המנהיגים הפוליטיים הגיבו מייד. לשכת ראש הממשלה, יאיר לפיד, מסרה: "הנושא מטופל בידי ממשלת ישראל, וכפי שאמר היום דוברו האישי של פוטין - אין שום משבר בין המדינות. אילו נתניהו היה טורח לבוא לעדכון מדיני ביטחוני אצל ראש הממשלה לפיד, נתניהו היה לומד את העובדות לאשורן. היות והוא לא הגיע לעדכון, אנחנו מוסרים לו מכאן שלטובת ביטחונה של מדינת ישראל ויהדות רוסיה, זהו נושא שבו יש לטפל בדיסקרטיות ובצינורות ממשלתיים ולא במסיבות עיתונאים והצהרות נטולות בסיס לתקשורת".

שר הביטחון, בני גנץ, תקף גם הוא: "‏ממשלת ישראל מתנהלת באחריות ובנחישות על מנת לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי. האדם האחרון שיכול לדבר על קשקשת מיותרת בנושאים ביטחוניים הוא נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר