סקר חדש

שקד והנדל עוברים את החסימה, בן גביר בריצה עצמאית גורף 7 מנדטים

מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל משרטט את מפת המנדטים אילו הבחירות היו נערכות היום, אחרי איחוד שקד והנדל. האם יש שינוי במפה? וכמה בן גביר גורף לבדו? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קלפי. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

סקר מנדטים חדש שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 בדק את תמונת המנדטים, אילו הבחירות לכנסת היו נערכות כיום, כיממה אחרי הכרזת איילת שקד ויועז הנדל על ריצה משותפת במפלגה חדשה. לפי הסקר, הם עוברים בקושי את אחוז החסימה ומקבלים ארבעה מנדטים.

מפלגת הליכוד, לפי הסקר הזה, מקבלת 33 מנדטים. אחריה יש עתיד עם 23 מנדטים. כחול לבן התקווה החדשה 11, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ 9, ש`ס 8, יהדות התורה 7, הרשימה המשותפת 6, ישראל ביתנו 5, וכך גם העבודה ומרצ. הרוח הציונית בראשות איילת שקד עם יועז הנדל 4. הרשימה הערבית המאוחדת - רע`ם 4.

הסקר גם בדק מה תהיה מפת המנדטים אילו בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר ירוצו בנפרד. במקרה הזה מפלגתו של בן גביר תקבל 7 מנדטים, ואילו מפלגתו של סמוטריץ תקבל 4 בלבד. מפת הגושים לא תשתנה.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+. מועד איסוף הנתונים: 28 יולי 2022.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר