המהלך יתעכב בשנה?

שגריר ארה"ב דרש מנתניהו לקדם את חוק הוויזות

נציגו של ביידן בישראל נפגש עם ראש האופוזיציה, בניסיון לשכנעו להפסיק את בלימת החקיקה שתאפשר לישראלים להגיע לאמריקה בלי עיכובים • נתניהו סירב לבקשה (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וניידס, בפגישתם בעבר שתועדה (צילום: עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו)

שגריר ארצות הברית בישראל, תומס ניידס, נפגש עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בניסיון לשכנעו להפסיק את חרם סיעות הימין באופוזיציה נגד החוק וסירובן לקדמו גם בזמן מערכת הבחירות, שתסתיים רק בעוד יותר משלושה חודשים, אחרי השבעת כנסת חדשה, ואולי אולי ממשלה חדשה ויציבה.

לפי דיווח ב'חדשות 12' הערב (שלישי), ניידס כמעט והפציר בראש הממשלה לשעבר להסכים לקידום החקיקה בכנסת, עם הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, כדי שכבר בתחילת השנה הבאה ישראלים יוכלו להיכנס לארצות הברית ללא אישור. השגריר ניידס הסביר לנתניהו בפגישה שהישראלים עומדים באחוזי הסירוב, כלומר סף המסורבים בבקשות הוויזה ירד השנה מ-5% למתחת ל-3%, מספר הסף שהאמריקנים דורשים. "חבל לפספס את ההזדמנות, אחרת זה ידחה את המהלך לפחות בשנה", הסביר ניידס לנתניהו.

כזכור, במהלך החודשים האחרונים חלה התקדמות דרמטית בנושא הפטור מוויזה לישראלים, עניין שרבים מתושבי המדינה מצפים לו כבר שנים רבות, וזאת בשל פגישות רבות בין ניידס לשרת הפנים, איילת שקד.

מבחינה פוליטית סביר שיו"ר הליכוד בולם את קידום העניין כדי לפגוע ביו"ר הרוח הציונית, אך לדברי הליכוד - הסיבה אחרת: "לפי החוק האמריקני האישור לוויזות ישראליות יכול להינתן רק בעוד שנה. החקיקה הנדרשת בישראל אפילו עוד לא הגיעה לשולחן הכנסת ובשלב זה היא כוללת דרישה אמריקנית לחדירה לפרטיות של אזרחי ישראל שאינה מקובלת עלינו. לאחר שנקים ממשלה יציבה, הליכוד יביא את החקיקה האחראית הדרושה וישלים את המהלך עד חודש מארס 2023, כך שמתן הוויזות לא יתעכב אפילו יום אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר