נשלח ע"י נתניהו

מוחמד מג'אדלה: "זו ההבטחה שנתן אריה דרעי למנסור עבאס"

דיווח: יו"ר ש"ס ושר הפנים לשעבר אריה דרעי, נשלח ע"י ראש הממשלה דאז, נתניהו, ליו"ר רע"מ עם הבטחה מרחיקת לכת, אך סורב בשל אי עמידתו בהתחייבות לרוטציה לגנץ (פוליטיקה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו. הבטחה מרחיקת לכת לעבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בימים שלאחר הבחירות הרביעיות, כאשר לבנימין נתניהו כבר חלפו ימי המנדט ויאיר לפיד ניסה להרכיב ממשלה, המו"מ בין יו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה כבר הבשיל, והשניים נועדו כבר עם ראשי מפלגות אחרים, לקראת כינון ממשלה ראשונה שאינה בראשות בנימין נתניהו מזה 11 שנה, היה מהלך שנועד לפורר הכל - שלא צלח.

מוחמד מג'אדלה, פרשן 'חדשות 12' לענייני החברה הערבית, שבאמתחתו ישנם מקורות רבים ברשימה המשותפת וברע"מ, סיפר בהסכת של נדב פרי, הלוביסט של יצחק תשובה ולשעבר הכתב הפוליטי של 'חדשות 10', על הצעה מרחיקת לכת שהועברה ליו"ר רע"מ, מנסור עבאס, החולייה האחרונה שנשארה לעמוד השדרה של ממשלת בנט-לפיד.

"דקה לפני שקמה ממשלת השינוי, דרעי נשלח ע"י נתניהו לדבר עם מנסור עבאס ואמר לו: 'אם אתה לא הולך לממשלה הזו (של בנט ולפיד; ק"א) - אנחנו בוודאות מביאים 61, יכולים להקים ממשלה ואתה תקבל מה שאתה רוצה'", סיפר מג'אדלה והוסיף: "מנסור עבאס השיב לו: 'אתה משתף פעולה עם אחמד טיבי, מה יגרום לי להאמין לך כשראיתי את המילה שנתת לגנץ ולא עמדת בה (בקיום הרוטציה עם נתניהו; ק"א)?'. ואז דרעי אומר לו: 'אני מתחייב שאתה תקבל את הבלעדיות במשרד הפנים על כל מה שקשור בחברה הערבית'".

כלומר, לטענת מג'אדלה, דרעי הבטיח לעבאס הבטחה מרחיקת לכת הרבה-הרבה יותר ממה שעבאס קיבל מבנט ולפיד, ובטח ממה שקיבל בפועל, עם הוויכוחים הרבים שהיו לו עם שרת הפנים, איילת שקד - כך ע"פ הדיווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר