"להקל על יוקר המחייה" | זעזוע

מדינה יהודית? שר מ'ישראל ביתנו' פועל להקים עוד משחטות ל'דבר אחר'

מנצלים את השלטון: בישראל קיימים היום שלוש משחטות ל'דבר אחר', אך ב'ישראל ביתנו', מנסים לתקן את החוק, על מנת שיוכלו להקים עוד ועוד משחטות ל'דבר אחר' בכל הארץ; גפני וארבל תקפו: "לא דמוקרטי" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השר עודד פורר והבוס ליברמן - בהסתודדות | ארכיון (צילום: שאטרסטוק, פלאש 90)

זעזוע עמוק, האם כל הקווים נחצו? שר החקלאות מטעם 'ישראל ביתנו', עודד פורר פועל בימים אלו כדי שיוסרו למרבה הצער המגבלות על שחיטת 'דבר אחר', כדי שיוכלו להקים עוד משטחות לחזירים.

על פי החוק הקיים, יש כיום שלוש משחטות לשחיטת 'דבר אחר', שתיים מהן נמצאות באעבלין ומעיליא ואחת מהן במכון למחקר שליד קיבוץ להב.

אך גם המשחטות האלו לא מספיקות לשר מטעם 'ישראל ביתנו', ועל פי הדיווח בכאן, הוא מקדם תיקון לחוק שיתאפשר להקים משחטות בכל מקום בארץ; "אין כיום טעמים מקצועיים להגבלת בתי מטבחיים באותם יישובים בלבד, מה שיגביר את התחרות", נכתב בטיוטה.

ממשרד החקלאות נמסר כי "מדובר במגבלה שתוקנה לפני כ-20 שנה ואפשרה הקמת מפעלים ברשימת מקומות שחלקם כלל לא רלוונטיים כיום. הסרת המגבלה הגיאוגרפית תאפשר להקים את המפעלים באזורים מותאמים לכך, כל עוד הם עומדים בדרישות השירותים הווטרינריים, המיועדים לשמירה מיטבית על בריאות הציבור, בריאות בעלי החיים ולמזער סבל מיותר מצד בעלי החיים".

לדברי משרד החקלאות, "כל זה במטרה לפעול להפחתת יוקר המחייה, המשרד פעל להסרת המגבלה הגיאוגרפית, שתביא להגברת התחרות בין המפעלים, ועל ידי כך תוביל להורדת המחירים ולהנגשת הבשר לכלל האוכלוסייה בישראל, לרבות אזרחי ישראל שאינם יהודים. בכל הנוגע להיבטי דת, יש לפנות למשרד הדתות".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, הגיב ואמר: "ישראל ביתנו לא מצליחה בשום דבר שהיא עושה, יוקר המחיה מגיע לשיאים שלא היו כדוגמתם. כל הארץ מלאה שביתות, הם לא מתפקדים בשום דבר, וכדי להסית את הנושאים הבוערים - הם מנסים לפגוע במדינה היהודית כדי שיהיו צעקות וויכוחים והם יצטיירו כלוחמים נגד הדת".

"אנחנו ערב בחירות ועל היועצת המשפטית לממשלה לעצור את הפרובוקציה המסוכנת הזאת לאלתר, שעד הבחירות ליברמן ואנשיו ימציאו כל שבוע פרובוקציה תורנית".

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס התייחס בריאיון לאריה גולן לפרסום, ואמר: "פניתי לשר החקלאות בעניין. המציאות היום שבה ניתן לגדל חזירים למאכל בשני יישובים נוצריים היא מאוזנת".

"השינוי שמנסה לעשות יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוא לא דמוקרטי. אנחנו מדינה יהודית, איפה כל הגופים שזכויות בעלי החיים לנגד עיניהם?", תהה ארבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר