גוש הימין עם 60

סקר חדש: 'דגל' עם ארבעה מנדטים, 'אגודה' לא עוברת

על פי תוצאות סקר שפורסם הערב, 'אגודת ישראל' לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה, גוש הימין יורד לראשונה אחרי 5 סקרים ל-60 מנדטים, וליברמן מקבל 6 מנדטים | כל הנתונים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פרוש וגולדקנופף | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בצל החשש מפילוג ביהדות התורה, פורסם הערב (ראשון) סקר מנדטים חדש של 'דיירקט פולס' ב'ערוץ 14', ממנו עולה, כי 'דגל התורה' עוברת את אחוז החסימה ואילו 'אגודת ישראל' לא, וגם - שוויון בין שני הגושים.

על פי תוצאות הסקר, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו עדיין המפלגה הגדולה ביותר, אך היא יורדת בשני מנדטים מהסקר הקודם ומקבלת 33 מנדטים בלבד.

המפלגות החרדיות מקבלות יחד 17 מנדטים - עשרה מנדטים לש"ס ושבעה ליהדות התורה, כאשר כל זאת במידה ויהדות התורה רצה ביחד, במידה ולא, 'דגל התורה' מקבלת ארבעה מנדטים ו'אגודת ישראל' עם שלושה מנדטים והיא לא עוברת את אחוז החסימה.

המפלגה השנייה בגודלה על פי הסקר היא רשימתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, שזוכה לעשרים ושניים מנדטים, כאשר לאחריה, רשימת המחנה הממלכתי עם 12 מנדטים בלבד.

הציונות הדתית מקבלת עשרה מנדטים, ואחריה ניצבות הרשימה הערבית המשותפת ומפלגתו של איווט ליברמן כל אחת עם שישה מנדטים.

מפלגות העבודה ומרצ מקבלות על פי הסקר כל אחת חמישה מנדטים ואילו רע"מ על גבול אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

ואלו המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: הרוח הציונית של שקד מקבלת 1.99 אחוזים; צעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.09 אחוזים; המפלגה הכלכלית של זליכה עם חצי אחוז וישראל חופשית של אלי אבידר עם 0.20 אחוזים.

על פי התוצאות, גוש הימין עומד על 60 מנדטים בלבד ואילו גוש השמאל עם 54 מנדטים, כאשר בתווך נמצאת הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים.

הנסקרים נשאלו, מי המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה: 48% השיבו כי הם חושבים שבנימין נתניהו, 30% השיבו שיאיר לפיד ו-13% השיבו שבני גנץ. 9% מהנשאלים טרם החליטו או לא יודעים.

מצביעי גוש השמאל נשאלו, האם הם בעד או נגד ריצה משותפת של העבודה ומרצ בבחירות. 59% ממצביעי העבודה ומרצ נגד איחוד, 32% מהם בעד. בקרב מצביעי שאר גוש השמאל 27% נגד האיחוד, 39% מהם בעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר