"תפסיקו להפריע"

אבידר לגוש: "אין מתנגד כפיית חיסונים אחד שיצביע לכם"

השר לשעבר אלי אבידר במכתב פתוח לראשי גוש השינוי: "תפסיקו להפריע" • "המצב עגום. בבחירות הקרובות ננצח רק במידה ונצליח להביא בוחרים מאוכזבים ומוּדַרִים להצביע" (פוליטי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

השר לשעבר אלי אבידר שהקים מפלגה עצמאית שלפי הסקרים רחוקה מאוד מגבול אחוז החסימה, מתחנן במכתב פתוח שהוא מפרסם היום (שישי) לראשי גוש השמאל בראשות לפיד לא להפריע לו לנסות להצליח.

לפי אבידר, "אתמול בלילה הוגשו הרשימות לכנסת. התמונה עגוּמַה. המפלגות הערביות התפצלו, אצלנו בגוש אין איחודים וגדולי הפרשנים כבר הכריזו שלגוש השמרני-משיחי יהיו בכנסת הבאה 62-63 מנדטים".

"לא מתרשמים. הערכותיהם בבחירות האחרונות היו עגומות יותר. אצלנו ייאוש זאת לא תוכנית עבודה. הקמנו את "ישראל חופשית דמוקרטית" כדי לתת בית פוליטי למאוכזבי ממשלת השינוי. פרשנים ופוליטיקאים בגוש אומרים: "שהם לא מאמינים שאלה שהפגינו ונלחמו במחאה יבחרו לבסוף לא להצביע". הם טועים".

אבידר הוסיף, כי "מי שהקדיש שנה וחצי מחייו למחאה, הסתכסך עם משפחה וחברים, נפגע בתעסוקה, לא יצביע למי שזלזלו בו. לגוש השמרני-משיחי זה קרה בבחירות האחרונות. 300,000 מצביעי ליכוד, שהצביעו בסבב שלוש, לא יצאו להצביע בסבב ארבע; למרות קמפיין אפקטיבי ביותר".

לדבריוף :"ישראל חופשית דמוקרטית" באה למנוע את אותה המפלה בגוש שלנו בבחירות הקרובות. ויש לנו בקשה: תפסיקו להפריע".

"תפסיקו להפריע, כי אתם מבזבזים אנרגיה ומשאבים נגדנו, בעוד שהיה ראוי שתפעילו קמפיין כנגד הגוש השמרני- משיחי".

"תפסיקו להפריע, כי אין סיכוי שאנשי מחאה שדרשו את "חוקי הנאשם," ובשנה האחרונה קראתם להם "סוכני כֵּאוֹס ואנרכיסטים," יחשבו בכלל להצביע בעבורכם".

"תפסיקו להפריע, כי אין מתנגד כפיית חיסונים אחד שיצביע בעדכם, לאחר שזלזלתם בו, רמסתם את החירות שלו, חוקקתם את "חוק הסמכויות", תמכתם בהדרת שני מיליון אזרחים מכניסה לקניונים עם רעיון "תו ירוק מהוּדק בכניסה לקניונים", שתקתם כשבנט רצה "שההורים יריבו", וכן כן... הצבעתם בממשלה להכניס את השב"כ לטלפונים".

"תפסיקו להפריע, כי אין מצביעים ערבים שיצביעו לכם לאחר שזלזלתם בחברות כנסת ערביות במפלגותיכם והתייחסתם אליהן כאל עובדות כְּפִיַה. ובעיקר כי נפלתם למלכודת שטָמַן לכם הגוש השמרני-משיחי בקמפיין: "תומכי טרור," ורצתם בבהלה להצהיר – "לא נסתמך על המשותפת." בשונה מכם, אנחנו יודעים ערבית ואצל הציבור הערבי זה נתפס כהַדָרַה וגזענות".

"תפסיקו להפריע, במיוחד אם אתם בטוחים שלגוש השמרני-משיחי יהיו 62,63 חברי כנסת. במצב הזה בוודאי שנהיה חייבים להיות בכנסת. חושפי שחיתות ולוחמי חירות ודמוקרטיה ברשימה שלנו יתמודדו אלף מונים טוב יותר מהרשימות הנחמדות, המאוזנות, הממושמעות והמאופרות שלכם. האיפור שלכם יתקלקל כשתתחילו להזיע. ואתם תזיעו".

אבידר כותב להם: "בשונה מכם, אנחנו נלחם. בשונה מכם, כל אחד מאתנו יֵדע לקרוא לציבור להיות מעורב ולא לוותר על חיסול הדמוקרטיה ברוב רגיל. בשונה מכם, המאבק הזה, בעבורנו, אינו תיאורטי. עשינו את זה בשנה וחצי של מחאה; בעוד שאתם לא האמנתם שזה אפשרי, חשבתם שהגזמנו, חשבתם ש"הסגנון" של החברים שלנו לא יאה, קראתם להפסיק להפגין בסגר השני...".

"בבחירות הקרובות ננצח רק במידה ונצליח להביא בוחרים מאוכזבים ומוּדַרִים להצביע. אנחנו שמרנו על הערכים, וזוכים לרמת אמינות שלכם פשוט אין. אנחנו מדברים עברית וערבית בגובה העיניים. תפסיקו להפריע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר