השופטים הפעם יתערבו?

הקרב על קולות הגוש: ליברמן הגיש בקשה לפסילת 'בל"ד'

מפלגת 'ישראל ביתנו' הגישה בקשה לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לפסול את מועמדותו של יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה מריצה לכנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מפלגת בל"ג בהגשת הרשימות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי ההחלטה של מפלגת בל"ד לרוץ בנפרד מחד"ש ותע"ל, ולהביא לפיצול הרשימה המשותפת, ב'ישראל ביתנו' של שר האוצר אביגדור ליברמן הגישו בקשה לפסול את מועמדות יו"ר בל"ד סמי אבו שחדה מלהתמודד לכנסת הבאה.

הדברים באים ברקע חשש בגוש לפיד, בו חבר ליברמן, כי ריצה נפרדת של בל"ד עשויה להביא לאובדן קולות לגוש השמאל, ולכן רבים מאשימים את 'ישראל ביתנו' כי היא מבקשת לפסול את מועמדותו של אבו שחאדה בניסיון שלא לשרוף קולות לגוש.

חברת הכנסת לימור מגן-תלם מ'ישראל ביתנו' הגיבה לבקשת הפסילה וכתבה כי "סמי אבו שחאדה הוא סכנה קיומית למדינת ישראל".

עוד אמרה: "נעשה הכל על מנת שלא ישבו בכנסת אנשים שלא מכירים בכך שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ופועלים על מנת לשלול את סמלי המדינה. אנחנו מציעים לו בחום להתמודד בבחירות ברמאללה".

בבחירות הקרובות לכנסת, שיתקיימו בעוד מחמישים ימים, יתמודדו שלוש רשימות ערביות לכנסת - רשימת רע"מ של מנסור עבאס, שלפי הסקרים נמצאת סמוך לאחוז החסימה, רשימת תע"ל חד"ש - שרידי 'המשותפת', ורשימת בל"ד.

בסוף השבוע, בשלושה סקרים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה, לא עברה מפלגת בל"ג לבדה את אחוז החסימה.

לפירוק המשותפת עשוי להיות תפקיד מכריע - אם בל"ד אכן תרוץ עד הסוף ולא תעבור את אחוז החסימה, או אם שרידי המשותפת תע"ל וחד"ש לא יעברו - בהבאתו של נתניהו ל-61 מנדטים. ברשימה המשותפת אמרו בסוף השבוע כי מאמינים שבל"ד תפרוש מהמרוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר