הפרטים נחשפים

נתניהו במתקפה על ההסכם עם לבנון: "כניעה מבישה, לפיד מוסר שטחים לאויב בלי דיון"

ראש הממשלה הצהיר כי ישראל "שומרת על מלוא האינטרסים הביטחוניים והכלכליים" שלה בהסכם המתרקם עם לבנון • ראש האופוזיציה נתניהו במתקפה חריפה על לפיד: " נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה" (אקטואליה, ביטחון בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לפיד ונתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ ודוברות הליכוד)

ישראל ולבנון צפויות לחתום בקרוב על הסכם בין המדינות. לפי ההסכם, המושתת על הצעה אמריקנית, הגבול הימי יעבור בדיוק באמצע הדרישות של ישראל ולבנון. כך דווח בחדשות 12. לפיד התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה להסכם ואמר כי זו מחזקת את הביטחון הישראלי. ראש האופוזיציה נתניהו - תקף.

בישיבת הממשלה אמר לפיד: "במהלך סוף השבוע התקבלה בלבנון ובישראל הצעת המתווך האמריקאי להסכם על הגבול הימי בין שתי המדינות. אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים, כך שאי אפשר עדיין לברך על המוגמר, אבל כפי שדרשנו מהיום הראשון ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים הביטחוניים מדיניים של ישראל, וגם על האינטרסים הכלכליים שלנו".

ראש הממשלה הוסיף: "יותר מעשר שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו. ביטחון הצפון יחוזק, אסדת כריש תפעל ותפיק גז, הכסף ייכנס לקופת המדינה והעצמאות האנרגטית שלנו מובטחת. זוהי עסקה שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית".

לדברי לפיד, "אין לנו התנגדות לפיתוח מאגר גז לבנוני נוסף, שממנו נקבל כמובן את התמלוגים המגיעים לנו. מאגר כזה יחליש את התלות הלבנונית באיראן, ירסן את חיזבאללה ויביא ליציבות אזורית".

נתניהו במתקפה על לפיד

עוד אמר: "הצעת המתווך נמצאת עכשיו בבדיקה משפטית. לאחר שהבדיקה תסתיים נביא את ההחלטה, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, לדיון ולאישור".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף את לפיד ברקע ההסכם. ״יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל", אמר נתניהו. "הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו.

"אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו. ב-1 בנובמבר נחזיר לישראל הנהגה חזקה, הנהגה מנוסה, שתשמור על הביטחון של כולנו". כך נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר