"גם לא הסכם כניעה"

בנט תומך בהסכם עם לבנון: "לא ניצחון היסטורי"

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הודיע בסיום ישיבת הקבינט כי יתמוך בהסכם בין ישראל ללבנון והדגיש: "ההסכם אינו ניצחון דיפלומטי היסטורי, אך הוא גם לא הסכם כניעה נורא" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
רה"מ החליפי נפתלי בנט (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הודיע בצהריים (רביעי) בסיום ישיבת הקבינט כי יתמוך בהסכם בין ישראל ללבנון והדגיש: "ההסכם אינו ניצחון דיפלומטי היסטורי, אך הוא גם לא הסכם כניעה נורא". יצוין כי כל חברי הקבינט הצביעו בעד ההתקדמות להסכם, מלבד השרה איילת שקד שנמנעה.

לדברי בנט: "עם כניסתי לתפקיד ראש הממשלה הנעתי תהליך מו"מ מול לבנון בעניין המים הכלכליים, וזאת מתוך רצון לייצר מציאות של "אסדה מול אסדה" ולמען אינטרסים כלכליים, ביטחוניים ואסטרטגיים נוספים של ישראל.

"לא כל מה שטוב ללבנון הוא רע ישראל. יש פעמים שאפשר להגיע למצב של רווח לשני הצדדים. ראיתי ערך בהגעה להסכם; אך לא בכל מחיר, וודאי לא תחת איומים. כעת הגיעו להסכם בתנאים ובדרך שונים ממה שתכננו, ובכל זאת, בנסיבות הנוכחיות, נכון לאשרו".

בנט הדגיש: "אני מודע היטב למורכבות שבאישור החלטה כזאת ערב בחירות. במצב עניינים רגיל, היה עלינו לחכות עם ההחלטה לממשלה הבאה, אולם הנסיבות מחייבות לקבל החלטה כבר עכשיו, שכן אתגרי הביטחון, כפי שהוצגו על ידי כל ראשי המערכות, מייצרים חלון החלטה צר וקצר. אין מקום לא לחגיגות ניצחון ולא לזעקות שבר כאילו זו קטסטרופה".

לדבריו: "ההסכם אינו ניצחון דיפלומטי היסטורי, אך הוא גם לא הסכם כניעה נורא. מדובר בהסדרה שנדרשת, מכורח הנסיבות שנקלענו אליהן, בעיתוי בעייתי".

"לצערי", הוסיף בנט: "גם הדיון על נושא מהותי הקשור בביטחון ישראל ובצרכיה האסטרטגיים, נעשה תוך עירוב של שיקולים פוליטיים, מכל הצדדים. בשל כך, כמי שאין לו כל אינטרס פוליטי, למדתי את הנושא לעומק וקיבלתי את ההחלטה באחריות כפולה ומכופלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר